slijpbare handzaag

klauterkamer

Actieve deelnemer
21 dec 2014
213
15
culemborg
Hallo,

mijn huidige handzaag (Bahco met hardmetalen tanden) is bot en ik wil graag over op een handzaag die ik kan (laten) slijpen.
Nu koop ik mijn gereedschap meestal bij de bouwmaat, maar zij hebben daarvan niks in hun assortiment.

Online zie ik bij Baptist wel mooie zagen, maar ik schrik wel wat van de prijs. (meer dan 100 euro geloof ik). Kan iemand mij tips geven?
Ik gebruik de handzaag niet super veel, het meeste werk doe ik machinaal. Ik zoek een allround handzaag, geen specifieke schulpzaag of afkortzaag.
Mijn voornaamste reden voor het kiezen van zo'n zaag is dat ik het zonde vind om gereedschap te kopen dat ik weg moet gooien als het bot is.

Elke tip en opmerking is meer dan welkom!

Bedankt alvast
Dirkjan
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Bacho heeft nog slijpbare handzagen zie dit linkje. http://extranet.snaeurope.com/prodblock.aspx?SectionID=185&CatalogueID=5 een goede leverancier kan ze gewoon bestellen, moeten ze wel willen maar dit terzijde.
De vraag is of je met jouw gebruik een herslijpbare zaag wil hebben. Je hebt een vijl nodig en een zaagzettang. Eigenlijk ook nog een goede klem. Dan moet je leren vijlen en zetten.
Ja je kan hem ook naar de slijper brengen en hem een week later weer terug krijgen. Ik zou het gewoon bij de goedkope bahco pricecut houden. Of je moet het leuk vinden dan zou ik meteen een slijpbare zaag kopen.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Marktplaats in de gaten houden, of rommelmarkten aflopen, zo af en toe vind je daar nog goede handzagen die meestal wel wat aandacht nodig hebben in de vorm van ontroesten, zetten en slijpen.
 

klauterkamer

Actieve deelnemer
21 dec 2014
213
15
culemborg
Bacho heeft nog slijpbare handzagen zie dit linkje. http://extranet.snaeurope.com/prodblock.aspx?SectionID=185&CatalogueID=5 een goede leverancier kan ze gewoon bestellen, moeten ze wel willen maar dit terzijde.
De vraag is of je met jouw gebruik een herslijpbare zaag wil hebben. Je hebt een vijl nodig en een zaagzettang. Eigenlijk ook nog een goede klem. Dan moet je leren vijlen en zetten.
Ja je kan hem ook naar de slijper brengen en hem een week later weer terug krijgen. Ik zou het gewoon bij de goedkope bahco pricecut houden. Of je moet het leuk vinden dan zou ik meteen een slijpbare zaag kopen.

Ik vind het niet perse leuk maar het voelt slecht om wegwerpzagen te kopen. Ik betaal liever iemand 20 euro om de zaag te slijpen dan dat ik voor 20 euro een nieuwe zaag koop. Heb net op MP voor een tientje twee oude zagen gekocht. Ik ga daar maar 's mee oefenen.

Ah en Wim, de link is naar een beveiligde omgeving. Deze werkt bij mij niet.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Type van bahco is pc file. Ook hier te verkrijgenhttp://www.bol.com/nl/p/handzaag-16-profcut-pc-16-file-u7/9200000009971526/?Referrer=ADVNLGOO002042-G-22950583589-S-73702945212-9200000009971526
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.