Skylt kleurverschil

pompedom

Nieuw lid
11 sep 2020
5
0
Hallo allemaal,

Ik wil mijn trap in 2 lagen Skylt original en 1 laag topcoat zetten. Omdat ik nog nooit mer Skylt gewerkt heb, heb ik een paar proefstukjes gemaakt om te kijken naar de kleur.

Wat me opvalt: overal lees je dat de originele klwur behouden blijft. Ik zie echter toch een kleurverschil zie fotos. Dit is 1 laag Skylt original ongeveer 4 uur geleden aangebracht. Ik heb een hele pot Skylt (0,5 ltr) met verharder gebruikt. Eerst pot schudden, daarna verharder, door zeefje, 10 min laten wachten en doorroeren. Daarna met roller van 0.9 mm over het hout. Het hout was geschuurd met p80 en daarna p120. Hebben andere mensen hier een zelfde kleurverschil als ze met Skylt werken?

Bijlagen

• IMG_20250821_190626_125.jpg
    IMG_20250821_190626_125.jpg
    60,3 KB · Weergaven: 30

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.922
620
Tenzij je olie/wax met wit pigment gebruikt, gaat dit toch zowat het minimum aan verkleuring zijn dat je gaat bereiken op eiken

Doubledot

Actieve deelnemer
2 jan 2021
244
95
Zaanstreek
skylt op de trap wil ik sowieso afraden; wij hebben het op een vloer in de slaapkamer en het valt me echt tegen wat je er allemaal op ziet. De stelregel "hoe matter hoe kwetsbaarder" ging weer goed op. De hermadix parketlak verderop in het huis is wel knoeterhard en wekelijks loopgeweld, morsen & dweilen is geen probleem.

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

pompedom

Nieuw lid
11 sep 2020
5
0
skylt op de trap wil ik sowieso afraden; wij hebben het op een vloer in de slaapkamer en het valt me echt tegen wat je er allemaal op ziet. De stelregel "hoe matter hoe kwetsbaarder" ging weer goed op. De hermadix parketlak verderop in het huis is wel knoeterhard en wekelijks loopgeweld, morsen & dweilen is geen probleem.
Ik had het idee dat 2 lagen original + 1 laag extra (de nieuwe van skylt), toch wel voldoende zou moeten zijn... Mijn vrouw wil graag de natuurlijke houtlook behouden en vandaar dat ik bij skylt terecht kwam.

Doubledot

Actieve deelnemer
2 jan 2021
244
95
Zaanstreek
Advies mag je mee doen wat je zelf wil natuurlijk🤷‍♂️
Ik zeg je alleen, slijtvastheid lijkt niet het ding te zijn en als je iets doet op een trap is het slijten.

Rizz

Oud hout
15 apr 2014
2.604
881
Moordrecht
Laatste laag Skylt Titanium, die is een stuk slijtvaster. Ik heb hier, vanwege een fout, 4 lagen op de vloer. 2 normale Skylt en 2 lagen titanium en dat is echt serieus hard

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.422
538
ik gebruik nooit een zeefje. (verf met verontreinigingen gebruik ik wel ergens waar het niet in het zicht komt)

hoe lang duurt het voordat het daar door dat zeefje is gezakt ?
bij dit weer is de open tijd van skyle niet zo erg lang

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.