SKIL toestellen?

Ruby

Nieuw lid
30 aug 2023
10
0
Lummen
Hoi

Ik ben een beginner, hobbymatige doe-het-zelver.

Er is momenteel een mooie actie gaande in Gamma Belgie waarbij je 25% korting krijgt bij de aankoop van 250 EUR.
Ik ben toevallig ook op zoek om wat elektrische toestellen aan te kopen (tafelzaag, verstekzaag, bovenfrees,...).
Uiteraard zou dit een mooie deal zijn mocht ik dat kunnen aakopen onder deze korting.

Wat is jullie ervaring met SKIL toestellen?
Waar ranken ze qua kwaliteit?
Catigoriseer jullie ze eerder onder de goedkope toestellen (Scheppach, Einhell, Powerplus) of zijn ze eerder middenklasse (Metabo, Dewalt, ...)

Bedankt voor de reactie.

Groetjes
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.264
599
Moordrecht
Ik heb alleen een hele oude Skil cirkelzaag en die is al van middelmatige kwaliteit. Gezien de prijsstelling valt het dus in de goedkope categorie. Maar sommige dingen, zoals een bovenfrees, kan je best kopen als beginner. Ik heb bijvoorbeeld zelf een afkortzaag van Einhell, niet heel erg precies, maar voor het afkorten voor een vuren frame voor bijvoorbeeld een voorzetwand, helemaal prima

Mocht je je in het accuplatform willen begeven staan er ook wel wat interssante dingen, waaronder de 30% korting op de aankoop van 2 toestellen.

Ik denk dat het punt is dat je als beginner wel wat zaken kan kopen, omdat het niet heel veel uitmaakt of je nou een accuschroever van Festool of van Skil hebt. Maar een tafelzaag zou ik wat minder geneigd zijn te kopen. Ik. Maar dat is met mijn kennis van nu. Ga t 's voelen
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.072
438
hilversum
Ik heb er 1.
Is voor mij voornamelijk een op locatie zaag.
Hij voelt wat goedkoop aan maar kan er redelijk zuiver mee zagen.
Het is gewoon een budget dewalt model.
Ik waardeer hem als een stukje hoger dan einhall,powerplus etc. Maar zeker geen dewalt kwaliteit.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.161
435
Goed en enigszins betaalbaar en goed verkrijgbaar zijn van onderdelen dan kom ik eigenlijk altijd bij makita uit.

skil zit bij mij in het zelfde segment als einhell en de fantasie merken van de bouwmarkt.
maar dat is mischien ten onrechten weinig ervaring mee.

Ik heb wel een soldeer station en een borenslijper van parkside om eens te proberen
en was verrast door de kwaliteit die je voor een paar tientjes krijgt
 

Senior10

Nieuw lid
4 jun 2024
16
2
Hoekschewaard
Skil zegt zelf ook een diy machine te zijn. Ongeveer 10 jaar geleden heeft Skil een splitsing gemaakt in een prof lijn, Skilsaw, en een diy lijn Skil. Ik heb zelf nog een heel oude handcirkelzaag, de 1409H. Ik gebruik hem niet veel maar hij doet nog steeds prima waarvoor hij gemaakt is, nl zagen.

wanneer je gaat kijken naar een accuplatform, dan moet je wat verder vooruit kijken, maw wat denk je in de toekomst nodig te hebben en waar wil je dan kwalitatief naar toe. Ik kan me voorstellen dat je dan niet in eerste instantie aan Skil gaat denken.

Succes
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.704
2.147
Klein-Brabant, Vlaanderen
zeker de huidige skill zit in de onderste kwaliteitsklasse
je kan het als een opstapje bekijken

ik zou het anders bekijken
1/ bepaal het totale budget dat je dit jaar, en binnen 3 jaar aan houtmachines denkt verantwoord uit te kunnen geven
2/ lijst op wat je uit denkt te sparen door het zelf te maken/plaatsen (ikea ga jij niet verslaan, en wij ook niet :ROFLMAO:)
3/ houtbewerken brengt je tot rust, en heeft - indien nodig - een therapeutische waarde - dat alles heeft ook zijn waarde - van een opgebrand hoofd wordt niemand gelukkig
4/ schat hoeveel je gaat uitsparen door met hout te werken, ipv pintjes te pakken, naar de voetbal te gaan, enz
5/ heb je een schat in huis, onderschat dan niet dat je met jouw houtkunsten in haar ogen 'de man die alles kan' kan worden

ik wens jou alle succes toe in jouw houtleven !
 

Jeroen81

Actieve deelnemer
7 jul 2024
25
8
Overijssel
Hoi

Ik ben een beginner, hobbymatige doe-het-zelver.

Er is momenteel een mooie actie gaande in Gamma Belgie waarbij je 25% korting krijgt bij de aankoop van 250 EUR.
Ik ben toevallig ook op zoek om wat elektrische toestellen aan te kopen (tafelzaag, verstekzaag, bovenfrees,...).
Uiteraard zou dit een mooie deal zijn mocht ik dat kunnen aakopen onder deze korting.

Wat is jullie ervaring met SKIL toestellen?
Waar ranken ze qua kwaliteit?
Catigoriseer jullie ze eerder onder de goedkope toestellen (Scheppach, Einhell, Powerplus) of zijn ze eerder middenklasse (Metabo, Dewalt, ...)

Bedankt voor de reactie.

Groetjes
Ik heb zelf geen ervaring met Skill. Geen idee dus. Einhell heeft overigens 3 verschillende lijnen waartussen redelijk wat kwaliteitsverschil zit. TC (kan je gerust laten staan), TE en TP.
Maar ben natuurlijk benieuwd naar je ervaring met Skil mocht je overgaan tot aanschaf.
 

jorisvh

Post veel
Ik zou Skil zeker in het goedkoopste segment zetten.

ik heb enkel een bandschuurder van skil gehad. aankoop bijna 20jr geleden. de regeling om de band recht te laten lopen was brol en verliep altijd en de machine maakte een hels kabaal. maar ik heb er lang mee gewerkt en ze
heeft jaren mishandeling wonderwel doorstaan.
omdat de banden een ondertussen niet courante maat waren (dus duur) en er geen schuurraam voor bestaat, heb ik die vervangen door een Makita. wat een verademing.
als ik nu bij gamma de skil machines voorbij loop zien ze er een stuk minder degelijk uit dan toen.

ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik lees hier op het forum regelmatig goeie ervaringen met Parkside performance van Lidl. ik zou daar eens kijken.wat waar je naar kijkt moet kosten en er, te beginnen op dit forum, reviews over zoeken.
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.526
717
Enschede
ingoogni.nl
Dat is voor mij geen argument om iets te kopen, zeker niet als het niet een van de top merken is. Koop dat apparaat dat je echt nodig hebt. Koop er een die goed is en waarvan de service goed is en waarvan bekend is dat ze lang mee gaan. Leg een leuk spaarpotje voor het volgende apparaat aan, voor op het moment dat je zonder niet echt verder kunt. Je hebt meer plezier van bijvoorbeeld een Makita/Festool/Mafell/Bosch/Dewalt... invalzaag dan van een hele kist vol die amper onder de werkbank vandaan komt.

Als ik opnieuw moest starten voor de hobby dan zou ik kijken naar een wat grotere lintzaag, een bovenfrees en eventueel een invalzaag met geleider.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.