Skil 1340, iemand al ervaringen?

fleche

Actieve deelnemer
12 okt 2016
75
1
47
Haarlem
Hoi, zag bij GAMMA vandaag de Skil 1340 zaagtafel, op het eerste gezicht lijkt het een DeWalt kloon. Iemand al ervaring met deze machine? zouden ze bij Skil de boel op orde hebben om zelfde niveau van DeWalt te halen?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.385
2.932
Gaanderen
Ik dacht dat het een bosch kloon zou zijn. Maar even op het www gekeken en blijkt dat bosch skill in 2017 weer heeft verkocht aan chervon. Er word tegenwoordig best veel samen ontwikkeld. Ook met wisselende contacten tussen leveranciers. Best mogelijk dat het bij black en decker vandaan komt (de walt = B&D)
 

JRM

Nieuw lid
19 feb 2022
1
1
Twente
Ik kwam deze zaag ook tegen op YouTube volgens mij hier. Lijkt me een best mooi ding voor het geld. Benieuwd of iemand hier ervaringen met deze machine heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Big Cheese

mdi1981

Nieuw lid
18 sep 2015
1
3
Hallo,

Ik heb gisteren de stap gewaagd en deze Skil tafelzaag gekocht bij de Karwei met 20% korting. Hierdoor wordt de prijs 255.20.

Hoewel ik er alleen nog maar een paar kleine teststukjes heb gezaagd ben ik als hobbyist zeer onder de indruk van deze zaag.

1) Hoewel niet erg zwaar (22 KG uit het hoofd) voelt het toch erg stevig en solide aan. Op z'n poten staat hij ook zeer stevig
2) De geleiderail voelt goed en stevig aan. Deze wordt aan beide kanten geklemd waardoor er ook geen speling is. Hij is ook zeer makkelijk te verwijderen en op de extra verlengstuk te plaatsen.
3) De geleiderail is ook goed op afstand in te stellen en wordt daarna aan de zijkant vastgezet met de spanhendel. Hierdoor blijft hij ook goed op afstand zitten.
4) De beschermkap is zeer makkelijk en solide ook het spouwmes te bevestigen en te verwijderen. Ondanks een kliksysteem zit de beschermkap solide op het spouwmes.

Het is een zeer makkelijk zaag om op te zetten.

Zelfs de duwstok voelt net wat beter aan dan de standaard platte duwstok.

Maar het belangrijkste: Out of the box zaagt hij recht.

Het is voor mij een 1000% verbetering op de oude Ferm zaagtafel die ik ooit gekregen heb.

Gr Martin

Handleiding.
 

Celebwood

Nieuw lid
3 jan 2023
3
5
Baarn
Dag allen,

Ik ben in het bezit van een 1340AA skil tafelzaag.

Het is een fijn apparaat met eenvoudige mogelijkheden om te stellen (indien nodig).

Het enige nadeel wat ik heb ondervonden is het kabaal!

Ik had hiervoor een Festool ts55 met tafelmodule dus ik was verwend. Die ging stuk en ik wilde een budget vervanger omdat ik de tafelzaag niet vaak genoeg gebruik (invalzaag veel meer met een mft tafel) .

Ik kan dit apparaat aanraden voor een beginnende gebruiker. Waarom niet voor de ervaren gebruiker? Ik denk omdat die meer verwend zal zijn met de grotere merken.

Ik ben de zaag nu aan het inbouwen in mijn mft tafel dus ondanks het geluid ga ik m blijven gebruiken.

De zaag heeft zo ongeveer alle opties die een goede dewalt ook heeft en sommige functies zijn zelfs beter over nagedacht. En dat voor veel minder geld!

P.s. geen idee hoe lang de motor het vol gaat houden natuurlijk. 🙏:)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: cverkooyen en hansth

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.