Shutr blastgate

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.402
138

Ik heb geen aandelen, maar vind het een goed promotiefilmpje voor een mooi Nederlands product.

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.373
698
Moordrecht
En het is vreselijk duur, waar de meeste hobbyisten 2 stappen zetten om een blast gate te bedienen. Elitair spul en wmb ontzettend overbodig voor de hobbyist

• Leuk
Waarderingen: PDR87 en Wim Kluck

stav

Actieve deelnemer
4 jan 2019
65
39
Staden
Er zal wel een markt voor zijn maar inderdaad voor veel hobbyisten veel te duur.
De Filmpjes van hooked on wood zijn in het algemeen enorm veranderd. Waar hij enkele jaren terug echt nog de gewone man aansprak met tips en tricks voor zijn werkhok/garage met budgetvriendelijke oplossingen en apparatuur die de hobbyist zich nog min of meer kon veroorloven is daar nu nog maar weinig van te zien.
Jammer want Dennis is echt wel een geniale gast!

timmeren

Actieve deelnemer
11 jun 2016
81
45
Prachtig product, maar inderdaad niet voor de hobbyist. Jammer dat Dennis het wel als zodanig aanprijst.

Terzijde, ik vind zijn camvac oplossing wel super.

PDR87

Nieuw lid
28 okt 2023
21
8
Vlaanderen
(ik spreek voor mezelf)
Helemaal mee akkoord. Ik verlies ook mijn interesse in zijn kanaal, omdat veel gesponsord lijkt (misschien is dat niet zo, het komt het laatste jaar en half wel steeds zo over). Echte tips vind ik er niet meer, het zijn vrijwel enkel nog verkoop- of promofilmpjes. Ik denk dat weinigen het budget noch de wens hebben om zijn 'perfecte' werkplaats te hebben, want die bestaat volgens mij niet. Hij lijkt echt wel veel tijd en energie te steken in de automatisering van zijn atelier. Ik werk vb. zonder enige automatisering in mijn stofafzuigingsinstallatie, en mis dat ook totaal niet voor onze werkplaats. Ieder z'n noden en ideeën natuurlijk.
En: ik stel me steeds meer vragen over de houdbaarheidsdatum van al dat Chinees gekopieerd spul dat hij aanraadt. Ik heb een aantal houtbewerkingsproducten op de Chinese website in kwestie besteld, en vind zijn reviews vaak accuraat. Toch gaat het mij (naast de omstandigheden waarin de arbeiders in die fabrieken werken) over intellectuele eigendom, die klakkeloos wordt gestolen. Het spotgoedkoop produceren van exacte kopieën van duur ontwikkelde producten is al meer dan 80 jaar oud. Maar nu ook de kwaliteit bij sommige Aziatische producenten een inhaalbeweging maakt, moeten we realiseren dat op lange termijn goedkoop heel heel duurkoop wordt. Als de grondstoffen en materialen van dezelfde kwaliteit zijn als de OEM-versie, kan er nog maar wezenlijk op 2 dingen bespaard worden: R&D (valt volledig weg door ons werk) en de lonen en arbeidsvoorwaarden van de werknemers...

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.727
3.134
Gaanderen
Het gaat economisch over de drie productiefactoren: grond, arbeid en kapitaal. Als de Chinezen het willen zijn deze allemaal "gratis", blijven alleen de variabele kosten over. De rest is uiteindelijk winst voor de Chinese overheid die deze dollars dan weer uitleent aan de VS. Wat de uiteindelijke gevolgen van onze keuzes zullen zijn, ligt in de toekomst. Echter, wie het geld heeft bepaald.

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.