Shapr3D ipad ontwerp programma

Count Chocula

Actieve deelnemer
12 sep 2018
275
228
Zeeuws Vlaanderen
Hallo allemaal,
ik kwam pas een erg knap en eenvoudig ontwerp programma tegen op de Ipad dat ik jullie niet wil onthouden. Het gaat om Shapr3D. Je kunt op de ipad gewoon met je pen een tekening maken. Dit werkt erg intuïtief moet ik zeggen. Tot op heden ben ik nooit van de kant gekomen met sketchup of andere programma's. Maar hiermee ben je als totale leek op een uur vertrokken. Er zitten zeer praktische tutorials in die je heel goed op weg helpen.

Ik heb inmiddels mijn eerste ontwerpen gemaakt. Ik kwam er ook achter dat je de ontwerpen in augmented reality kunt projecteren waar je maar wilt. Zo had ik een kastje getekend voor achter onze bank en die kun je dus live in de ruimte projecteren en er omheen lopen. Dit is ook nog eens op 100% schaal.(daardoor kon ik ook nog eens zien dat mijn kastje te lang was!)

Omdat ik er nog niks van gelezen heb hier dacht ik het even te delen.
Ik weet ook niet zeker of het wel in de juiste categorie staat?

Hier een demo filmpje: Shapr3d woodworking


hier wat fotos van een paar van mijn ontwerpen:

Schermafbeelding 2021-03-01 om 21.15.44.png
Schermafbeelding 2021-03-01 om 21.10.33.png

Schermafbeelding 2021-03-01 om 21.10.49.png

Schermafbeelding 2021-03-01 om 21.15.37.png

Schermafbeelding 2021-03-01 om 21.15.12.png
Schermafbeelding 2021-03-01 om 21.15.30.png


Schermafbeelding 2021-03-01 om 21.15.52.png


Groeten, Peter
 

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
602
57
Provincie Zeeland
Dank voor het delen. Heb Shapr 3d al op mn ipad gezet een tijd geleden, maar ik heb nog geen pen, dus daar maar eens achteraan. met die AR werkt wel mooi zeg!
 

Rt058

Actieve deelnemer
26 feb 2017
79
8
Leeuwarden
Dank voor het delen. Heb Shapr 3d al op mn ipad gezet een tijd geleden, maar ik heb nog geen pen, dus daar maar eens achteraan. met die AR werkt wel mooi zeg!
Zou wel even controleren of je iPad wel geschikt is voor een pen. Dat zijn ze namelijk niet allemaal.
 

Count Chocula

Actieve deelnemer
12 sep 2018
275
228
Zeeuws Vlaanderen
Dank voor het delen. Heb Shapr 3d al op mn ipad gezet een tijd geleden, maar ik heb nog geen pen, dus daar maar eens achteraan. met die AR werkt wel mooi zeg!
Ja ik ben er ook flink verbaasd over. En vooral ook het gemak waarmee het gaat. Het is echt 2 knoppen en het staat in de ruimte voor je. Erg leuk om je eigen ontwerp zo eens te zien. Ik merk dat ik er zo wel fouten uithaal die ik anders pas zie als ik alles al gezaagd heb.
 

Rt058

Actieve deelnemer
26 feb 2017
79
8
Leeuwarden
Gisteravond even geprobeerd. Wat verrassend simpel. Heel handig. Vooral makkelijk het is om met je vingers te zoomen en het beeld te draaien, en met de pen verder te tekenen. Goeie tutorials erbij ook. Ik denk dat dit em wel is voor mij. Alleen even kijken of er ook een bill of material van het project uit te halen is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Count Chocula

Count Chocula

Actieve deelnemer
12 sep 2018
275
228
Zeeuws Vlaanderen
in dat filmpje dat ik gelinkt heb is dat goed te zien. Het lijkt een heel gedoe maar is eigenlijk heel goed te doen als je weet hoe het moet. En met de align functie zet je zo alles naast elkaar.
 

Count Chocula

Actieve deelnemer
12 sep 2018
275
228
Zeeuws Vlaanderen
je kunt met de gratis versie bijna evenveel (genoeg voor een houtbewerker) als in de betaalde. Er is wel een harde beperking bij het aantal projecten wat je kunt opslaan. Ik dacht dat je er in de gratis versie maar 2 kon opslaan. Ik vind het wel fijn om er meer te kunnen opslaan want ik merk dat ik er nu al veel naar terugpak. dus ik ben naar de betaalde versie gegaan. Ik heb wel een mooie kortingscode gehad van ze in de mail toen ik mezelf had geregistreerd. dit schol 30% voor een jaar. Dat vond ik wel een leuke aanbieding. Geen idee of deze nog geldig is maar proberen kan altijd natuurlijk :) Dit was de code: Modelingonthego
 

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
602
57
Provincie Zeeland
Oke, ik dacht dat je maar twee ontwerpen mocht maken en dan gaan betalen. Mooi, dan ga ik eens proberen als ik m'n pen heb. Ben benieuwd.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.