Setje Nooitgedacht houtdraaibeitels

Arjan'74

Actieve deelnemer
20 dec 2012
86
12
Ik heb nog een setje houtdraaibeitels liggen. Ik had ze ooit gekocht bij een draaibankje van dubieuze kwaliteit. De beitels waren duidelijk van betere kwaliteit en zijn dus nog over. Ik had ze bewaard met de ambitie om een keer een leuk klein nieuw draaibankje te kopen, maar ik kom er niet aan toe.

Dus nu te koop, ook zonde om te laten liggen. Nieuwprijs staat er trouwers nog op. ongeveer 30 gulden per stuk.
Ik heb zelf destijds 90 Euro betaald. Wie wil ze overnemen en een redelijk bod doen. Ik wil ze wel verzenden.

IMG-3334.jpgIMG-3332.jpg
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.567
Gaanderen
De draaibeitels van Nooitgedagt zijn niet van HSS. Daar zijn de moderne beitels tegenwoordig van gemaakt.
Je zal dus een liefhebber moeten vinden. Voor gewoon gebruik moet je veel slijpen. Dit zal de reden zijn dat je niet veel reacties krijgt.
Succes
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.840
895
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Die brede guts van Nooitgedagt - van koolstofstaal - is op zich wel een fijne beitel, als je goed kunt slijpen, want de maat en vorm is OK en het staal is wel heel scherp slijpbaar... Ik heb er zelf een waar ik veel mee doe, tussen de afruwguts en afwerking (skew, detailguts) in.
 

jantje1987

Actieve deelnemer
31 jul 2011
162
7
Ik heb nog een setje houtdraaibeitels liggen. Ik had ze ooit gekocht bij een draaibankje van dubieuze kwaliteit. De beitels waren duidelijk van betere kwaliteit en zijn dus nog over. Ik had ze bewaard met de ambitie om een keer een leuk klein nieuw draaibankje te kopen, maar ik kom er niet aan toe.

Dus nu te koop, ook zonde om te laten liggen. Nieuwprijs staat er trouwers nog op. ongeveer 30 gulden per stuk.
Ik heb zelf destijds 90 Euro betaald. Wie wil ze overnemen en een redelijk bod doen. Ik wil ze wel verzenden.

Bekijk bijlage 123987Bekijk bijlage 123988
wat wil je er nog voor?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.