Schuurbanden op maat

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.621
1.053
Riemst
Ik heb enkele jaren geleden een tafelbandschuurmachine van een kennis overgenomen.

1725205181966.jpeg
Het is een gelijkaardige (of vermoedelijk zelfs de oude versie) van deze machine. Wordt verkocht door 'Centre des abrasives' in Luik. Super handige machine voor kleine slijpwerken aan metalen delen. Probleem is dat de schuurbanden oud zijn en dadelijk knappen op de naad. Ik heb dus nieuwe voorraad nodig. Zijn verkrijgbaar bij bovengenoemde leverancier, maar per 25. Ben dus op zoek naar nieuwe banden, maar maximaal 10 stuks. Is geen standaardmaat maar maatwerk en dus enkel leverbaar (30 stuks) in grote aantallen. Weet iemand een leverancier die banden op maat maakt in kleine reeksen?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.899
2.941
Kan je de afstand tussen de rollen niet zo aanpassen dat er een standaard verkrijgbare maat schuurband op past?
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.143
909
Omgeving Leiden
Bij Maiburg.nl lees ik dat ze ook kleinere aantallen leveren. Trouwens geen ervaring met dit bedrijf of schuurbanden in het algemeen.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.621
1.053
Riemst
Lengte aanpassen gaat niet zomaar. Blijft ook breedte. Aanbod in 30 mm is beperkt.
Ga kijken bij Maiburg.
Tips blijven uiteraard welkom.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.621
1.053
Riemst
Ik was deze middag in Luik en passeerde aan 'Centre des Abrasives'. Zeer vriendelijke bediening en ze hadden de gewenste schuurbanden op voorraad en leverbaar per stuk. Ik heb 19 euro betaald voor 5 stuks, dus ook een schappelijke en correcte prijs. Ik ben terug voorzien voor een paar jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marijn

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.