Schuurbanden bandschuurmachine

gerwin

Actieve deelnemer
2 okt 2016
48
18
Ik heb hier schuurbanden die al een eind oud zijn wel ongebruikt waarschijnlijk door ouderdom en uitdroging of iets dergelijks laat de lasnaad los ,zie foto.
Is er iemand die hier een tip of oplossing voor heeft zodat deze banden nog kan gebruiken ,Alvast bedankt

Gerwin

Bijlagen

• 20230106_100655.jpg
    20230106_100655.jpg
    189 KB · Weergaven: 19
  • 20230106_100642.jpg
    20230106_100642.jpg
    103,6 KB · Weergaven: 20

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.827
3.459
Ik maak er hand schuurblokjes voor. En ik gebruik er stukken van op de draaibank.

gerwin

Actieve deelnemer
2 okt 2016
48
18
Dat is ook een mogelijkheid, maar de bedoeling is om ze alsnog op de bandschuurmachine te gebruiken

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.827
3.459
Vind ik persoonlijk niet de moeite. Je moet dan een hele opspanning gaan maken om zo'n ding precies goed te lijmen en een nieuwe schuurband kost een paar euro. In mijn ervaring laat de lijmnaad van bouwmarkt banden na een paar jaar los, maar ik heb 3M banden die veel ouder zijn en die hebben daar tot nu toe geen last van.

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
364
138
“Je bent een rund als je met schuurbanden stunt”. Beetje gevaarlijk vindt je niet? Ik heb al verschillende keren mogen ervaren hoe het is om stukken schuurband tegen mij aan te krijgen. Ons ben zunig en zolang doorgaan tot je door de backing ben en je de stukken om je oren krijgt. Ik zou er afscheid van nemen. Je gebruikt ze toch zelden anders hadden ze nog wel bruikbaar geweest.

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.495
778
Moordrecht
Het is de moeite niet en idd, potentieel gevaarlijk.. Voor 7 euro heb je een pak van 5 banden..

48rmc

Post veel
2 dec 2021
765
297
Middelburg
Ik deel geheel de ervaring/mening van de andere forumleden, Chevy66 geeft een goeie tip dat is het enigste wat je er nog mee kan doen. Ik had een jaartje geleden een tweedehands schuurbandmachine gekocht, daar zaten allemaal schuurbanden van Metabo bij, nieuw in de verpakking, maar ze braken allemaal op de naad, de één na de ander soms na 3 minuten,...denk je Metabo goed merk, maar nee hoor ze begaven het allemaal. Later nieuwe gekocht van de Lidl als uitprobeersel maar dat was troep de naad was veel te ruw/hobbelig waardoor de machine over zijn werkstuk stuiterde,...... troep!!!! Volgende keer maar eens M3 uitproberen. HOE LANG BLIJVEN SCHUURBANDEN IN GOEDE CONDITIE HET LIJKT OF DE LIJM NA EEN AANTAL JAREN AFNEEMT, IS M3 DE ENIGSTE UIT DE RIJ OF IS DIE VAN FESTOOL OK OOK NA JAREN OPSLAG

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.827
3.459
Je moet niet te veel banden in een keer kopen, als je ze niet vaak gebruikt. Ik heb er laatst een stel bij eco tools besteld. Die doen het tot nu toe prima, maar ik heb gewoon gekocht wat ik dacht te gebruiken. Ik koop ze niet per doos.

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

48rmc

Post veel
2 dec 2021
765
297
Middelburg
Je moet niet te veel banden in een keer kopen, als je ze niet vaak gebruikt. Ik heb er laatst een stel bij eco tools besteld. Die doen het tot nu toe prima, maar ik heb gewoon gekocht wat ik dacht te gebruiken. Ik koop ze niet per doos.
Precies datgene wat je zegt heb ik uit deze situatie geleerd, koop alleen dat wat je nodig hebt voor het project waar je mee bezig bent, 5 jaar later en je kunt weer nieuwe bestellen/kopen, omdat de kwaliteit achteruit is gehold.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.