Voor een schuur van die afmeting heb je normaalgesproken een vergunning nodig. En bij een vergunningsaanvraag hoort een constructietekening/berekening, gemaakt door een erkende constructeur. Die kan (of beter gezegd: moet ivm de vergunning) een sterkteberekening maken waar dan je balkmaten uit komen.
En als je geen vergunning nodig hebt, zou ik persoonlijk een vraag als dit altijd ff ter controle bij een constructeur voorleggen. Die kan daar dan (misschien ook wel niet officieel / wit) een advies over geven. Het is per slot van rekening niet zomaar een fietsenschuurtje of tuinhuisje wat je gaat bouwen. Zou toch zonde zijn als je er later achter komt dat je beter net een andere constructie of houtmaat had kunnen gebruiken.
Maar... Een schuur (misschien wel werkplaats) van die afmeting... Jaloers! Dat is mijn droom "als ik later groot ben".

Wat wordt de bestemming?
Ik ga zeker mee in het advies van bovenstaande om een stalen balk erin mee te nemen ipv alleen hout. Al is het maar om de overspanning kleiner te maken (balken van 6+ meter lang zijn vaak per strekkende meter duurder dan kortere van dezelfde kopmaat, en ook kan je dan mogelijk met dunnere baken of een grotere HOH-maat uit wat ook weer winst oplevert. En zoals John al noemt kan het mogelijk zomaar voor weinig meerprijs ivm besparing op je hout, maar zeker ook om later eea aan op te hangen of een takel aan te kunnen bevestigen.
En ook de tip om over te dimensioneren nu met de bouw. Want ook op een grote zolder kan ook veel spullen gelegd worden (=gewicht, als je het bijvoorbeeld over een houtvoorraad hebt) en het zou jammer zijn om daar over x jaar hinder van te hebben als je nu voor een paar100 euro een balkmaat groter had kunnen nemen...
Heb je al een schets van hoe het eruit komt te zien, met een indeling van binnen (mogelijk kan er ergens nog een staander komen om helemaal een kleinere overspanning te krijgen), en wat doe je met ramen en deuren?
En als laatste: wij zijn hier gek op foto's en bouwverslagen. Het zou fijn zijn als je ons zo nu en dan op de hoogte houdt van de vorderingen (en niet alleen achteraf, je krijgt hier dan gratis tijdens de bouw ook tips van zaken waar je mogelijk helemaal niet aan hebt gedacht.