Schuren hoogglans

Paasei91

Nieuw lid
16 apr 2020
3
0
Hallo,

Ik heb 12 pas gespoten hoogglans deuren met veel hoekjes en randjes die een andere kleur moeten (ral 9010 zijdeglans). Nu ben ik deze aan het mat schuren, alleen zijn deze deuren gepoetst met enorm veel poets dus het schuren gaat niet snel.

Mijn vraag is: waar kan ik het beste mee ontvetten? En welke schuurkorrel moet ik gebruiken? Het is de bedoeling dat ik niet door de kleurlaag heen schuur.

Alvast bedankt.
 

Bigfoot48

Actieve deelnemer
18 dec 2018
84
11
Lieshout
Voor het ontvetten moet je even kijken.

Je kan kijken of groene zeep werkt voor de biologische vetten.
Daarna aceton of remmenreiniger of ammoniak.

Daar heb ik meestal goede resultaten mee:cool:
 

Stuiter

Actieve deelnemer
17 jun 2016
30
4
Aalsmeer
Ik gebruik 'Universol' om te ontvetten. Schijnt beter voor het milieu te zijn en hoeft niet nagewassen te worden. Tot nu toe tevreden over, wanneer ik dit gebruik om te ontvetten en daarna kan schuren.
 

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
Als het pas gespoten is kan je ook grijze Schotse Britse in combinatie met een ontvetter gebruiken.

Ik spuit deze dingen regelmatig, en schotsen, zoals wij dat noemen gaat best.

Zorg wel dat je het goed opdroogt, en dat het goed mat is, anders heb je geen goede hechting.

Succes.

Gr Danny
 

Paasei91

Nieuw lid
16 apr 2020
3
0
Bedankt voor de reacties! Ik heb het idd ontvet met universol (dat blauwe spul) met scotch brite grijs. Daarna met 500 geschuurd en dit is gelukt. Bedankt!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.