Ik vind niet direct vorige topics waar het onderwerp "welke schroeven voor MDF" aan bod komen en vandaar dus dit nieuw onderwerp.
De reden hiervoor is dat ik tot nu nooit MDF als plaatmateriaal heb gebruikt bij het bevestigen van scharnieren en ladegeleiders. Ik ga nu beginnen met de bouw van een aantal vrij hoge kasten (1700mm) met deuren van 400..500mm breed, en een aantal brede lades (620mm breed, 550mm diep, 200mm hoog). Het plaatmateriaal is MDF met aan beide zijde een HPL plaat van 0.8mm. Total dikte 18mm.
Welke schroeven dus voor de scharnieren, scharnierplaatjes, en de ladegeleiders:
De reden hiervoor is dat ik tot nu nooit MDF als plaatmateriaal heb gebruikt bij het bevestigen van scharnieren en ladegeleiders. Ik ga nu beginnen met de bouw van een aantal vrij hoge kasten (1700mm) met deuren van 400..500mm breed, en een aantal brede lades (620mm breed, 550mm diep, 200mm hoog). Het plaatmateriaal is MDF met aan beide zijde een HPL plaat van 0.8mm. Total dikte 18mm.
Welke schroeven dus voor de scharnieren, scharnierplaatjes, en de ladegeleiders:
- Kan ik gewone spaanplaat scharnieren gebruiken (3.5 x 16..20).
- Is het beter om bv. voor de ladegeleiders euroschroeven te gebruiken; die in de reguliere handel wat moeilijker te vinden zijn.
- Is het mogelijk aan te raden om de schroef in de MDF te verstevigen met lijm?
- Is het mogelijk beter om i.g.v. Blum scharnieren de Inserta versie te bestellen?
- Of, overdrijf ik en zie ik problemen waar er geen zijn?