Schijnbeuk werkstukjes

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
1.875
226
Etten-Leur
Afgelopen paar maand heb ik een enkele werkstukjes gemaakt van schijnbeuk, valse beuk of Nothofagus Antarctica, geen beuk dus en ook geen familie. Uit de buurt van Amersfoort. Het scheurt nogal makkelijk, langs jaarringen waar iets van kurk in lijkt te zitten.

Alles afgewerkt met 3 laagjes houtdraaiersolie van Steinert.

NB bij het uploaden heb ik de afmeting erg moeten verkleinen waardoor er wat scherpte is verloren gegaan

1. Een wat platte schaal..

DSC_0167.jpgDSC_0173.jpg

2. Een wat diepere schaal (flinke scheur gevuld met roo/bruin epoxy)

DSC_0217.jpgDSC_0233.jpg

3. Een vaasje - direct nat gedraaid en laten drogen, alleen de voet nabewerkt.

DSC_0286.jpgDSC_0316.jpg

4. Een schaal met natuurrand - direct nat gedraaid en laten drogen daarna, alleen de voet nabewerkt

DSC_0293.jpgDSC_0306.jpg

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
1.875
226
Etten-Leur
Prachtig Hans,

Wat een mooi hout heb jij toch elke keer weer.
Ik zie dat het draai virus jouw aardig te pakken heeft 😂👍

Groet Edwin
Wat je van ver haalt.. valt wel mee, dit komt uit Amersfoort. Draaien gaat sneller dan snijden en de beeldhouwbijeenkomsten liggen al een tijdje stil. De twee bovenste schalen zijn gekocht door een man uit Ohio, die contacten stimuleren ook wel om dit te maken.

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
3.368
288
Riemst
Mooie werkstukken!
Verkoop je werkstukken via Etsy?
Ik vind het een beetje vreemd dat iemand uit de VS helemaal in Europa houten schalen koopt (niet verkeerd bedoeld hoor).

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
1.875
226
Etten-Leur
Mooie werkstukken!
Verkoop je werkstukken via Etsy?
Ik vind het een beetje vreemd dat iemand uit de VS helemaal in Europa houten schalen koopt (niet verkeerd bedoeld hoor).
van wat ik verkoop gaat 90% via Etsy naar het buitenland en daarbij is US oververtegenwoordigd. Bij de US klanten merk ik dat ze doorgaans geinteresseerd zijn in de herkomst, en voor hen zijn er houtsoorten bij die niet in de US voorkomen. Verder heeft Europa een wat romantische klank (denk ik). Het lijkt alsof ze wat makkelijker geld uitgeven aan handgemaakte zaken (heirloom quality).

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.342
203
Atikokan Ontario Canada
Heel apart hout, had er nooit van gehoord, nettjes gemaakt van een struik/boom die makkelijk scheurt en takken verliest volgens de info die Ik er van gevonden heb, wellicht de oorzaak van de gebreken in het hout.

Best een mooie kleur en interessante schakeringen.

handig18

Post veel
17 feb 2013
2.209
445
Oss
Erg mooi Hans!
Schitterend hout, heb er nog nooit van gehoord, maar je hebt een stel leuke stukken!

HarmonyInHout

Actieve deelnemer
22 jan 2017
96
97
Prachtige werkstukken Hans en bijzonder hout! Over het versturen naar de US: hoe doe je dat: via welke pakketdienst, wat kost dat en waar lever je dat aan?
Gr, Harry

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.