Scheppach TS 2000 hoogte verstelling werkt niet

Houtklusser

Nieuw lid
17 aug 2021
1
0
Bunnik
Ik heb een tijdje geleden een Scheppach ts 2000 kunnen overnemen maar de hoogteverstelling lijkt niet te werken , is er iemand die me kan adviseren wat te doen=
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.647
1.160
Fryslân
Ga er rustig naar kijken, haal de machine eens open, en kijk waar het probleem kan zitten. Het kan op de eerste plaats wat vuil zijn, of iets wat aanloopt. Vaak kom je met alleen eerst rustig kijken al een heel eind.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.838
1.036
Omgeving Eindhoven
Was het probleem er al toen je de zaag kocht?
Ik ken de machine niet, maar de hoogte verstel je met dat draaiwiel dat ik zie op foto's op het www?
Als je de hoogte probeert te verstellen, is de hoogteverstelling dan te verdraaien zonder dat er iets gebeurt, of is het verstelwiel ook niet te draaien en zit dat ook vast?

In het eerste geval, kijk of alles binnenin nog goed gekoppeld is (of er nog goede schroefdraad op zit, of er geen tandwielen zijn gebroken etc).
In het tweede geval, maak de machine open en maak deze eerst goed schoon. Waarschijnlijk zit er zaagsel of stukjes hout ergens tussen dat de boel blokkeert. Of zit er ergens toch een blokkeerhendel om de hoogte te locken (voorkomen dat deze onbedoeld wordt veranderd).

Als je er niet uitkomt na goed scoonmaken, plaats anders eens wat duidelijke foto's van het hoogteverstelsysteem, misschien valt een van ons dan wat op.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.