scheppach hm1 vs lunchbox modellen

Johannes77

Actieve deelnemer
16 sep 2016
141
23
Drachten
Vraag hoe moet ik de kwaliteit van een scheppach hm1 tov lunchbox modellen zoals de triton TP125 of metabo Dh330 of DeWalt 733 inschatten op het gebied van nauwkeurigheid van instelling en afwerking van het schaafvlak? En wat zijn nog meer zaken om mee te nemen bij een eventuele aanschaf? Dit alles even afgezien van dat de hm1 ook een vlakbank gedeelte heeft. Op welke punten zal er verschil zitten en hoeveel ongeveer?
Ps: ik heb het topic : Overzicht kleinere of mobiele vlak/vandiktebank al gelezen
 
Laatst bewerkt:

Mickel Moen

Actieve deelnemer
30 apr 2021
261
217
Súdwest-Fryslân
Ik heb geen ervaring met deze machines. Ik heb alleen ervaring met grote vlak en vandiktebanken. Nu ik bezig ben mijn kleine werkplaats in te richten, heb ik de Makita lunchbox besteld. Het meeste werk zal schaven zijn. Vlakken zal minder voorkomen en er zijn ook trucjes om dit met de vandikte te kunnen.

Verder heb ik als regel om daar waar het precies komt, voor kwaliteitsmachines te gaan. Dus mijn combizaagmachine is een DeWalt, waar ik erg veel plezier van heb. Een vandikte is ook zo'n machine die gewoon lekker moet werken. Je kunt combi's vlak-vandikte kopen voor de helft van de prijs van deze Makita. Volgens mij koop je dan tegelijk veel ergernis.

Ik heb erg veel tijd op internet besteed aan de keuze voor de vandikte. Uiteindelijk dus uitgekomen op deze.

2965985D-0A17-4773-BC00-35BF3BAD30CB.png
Hier zo'n filmpje om te vlakken met de vandikte.

 
Laatst bewerkt:

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.158
918
Omgeving Leiden
Hier een linkje naar een vergelijk van 'lunchbox planers', Link
Weliswaar beantwoordt dat je vraag niet, maar dan weet je in elk geval wat je van die apparaten kan verwachten.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.281
324
Heelsum