Schaaltje met ringen

Ik stuur nog maar paar foto's in van een schaaltje met ringen of ook wel een tralie schaaltje genoemd.
Diameter 155mm
Houtsoort teak
Afwerking finishing oil

Bijlagen

• tr1.jpeg
    tr1.jpeg
    117 KB · Weergaven: 74
  • tr2.jpeg
    tr2.jpeg
    148,3 KB · Weergaven: 70
  • tr3.jpeg
    tr3.jpeg
    144,4 KB · Weergaven: 82
  • tr4.jpeg
    tr4.jpeg
    129,4 KB · Weergaven: 83
  • tr5.jpeg
    tr5.jpeg
    115,2 KB · Weergaven: 85
  • tr6.jpeg
    tr6.jpeg
    104,6 KB · Weergaven: 77
  • tr7.jpeg
    tr7.jpeg
    70,3 KB · Weergaven: 75

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
prachtig werk. Geloof het of niet daar loop ik al een paar weken met in mijn hoofd om dit eens te doen. Ik zie het net iets anders door eerst schijfjes te maken met dat traliewerk te maken en die dan in een schaal te lijmen om uiteindelijk af te draaien. ik verwacht veel experimenteren met de dikte van de schijven en gevloek bij het afdraaien dat er stukjes afbreken :)

prachtig werk. Geloof het of niet daar loop ik al een paar weken met in mijn hoofd om dit eens te doen. Ik zie het net iets anders door eerst schijfjes te maken met dat traliewerk te maken en die dan in een schaal te lijmen om uiteindelijk af te draaien. ik verwacht veel experimenteren met de dikte van de schijven en gevloek bij het afdraaien dat er stukjes afbreken :)
De gelijke dikte van het schaaltje is heel belangrijk en een beiteltje( hier) van 2mm zelf gemaakt.
Het hulpstuk is scharnierend om het juiste centenpunt te krijgen voor de kleine ringen.
As de binnenkant ringen gedraaid zijn is het uitkienen waar de kleine ringen komen heel belangrijk.
Als er belangstelling is kan ik het hulpstuk in details fotograferen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: mrRuben
De gelijke dikte van het schaaltje is heel belangrijk en een beiteltje( hier) van 2mm zelf gemaakt.
Het hulpstuk is scharnierend om het juiste centenpunt te krijgen voor de kleine ringen.
As de binnenkant ringen gedraaid zijn is het uitkienen waar de kleine ringen komen heel belangrijk.
Als er belangstelling is kan ik het hulpstuk in details fotograferen.

Nico ik zou graag die foto willen ontvangen.
M.vr.gr. jan

• Leuk
Waarderingen: Nico Oosthoek

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
ik zou ook wel graag wat meer detail zien van dat hulpstuk. ik had op youtube al een versie gezien met verschillende hulpstukken voor het deksel van een doosje:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.