Schaaltje Goudenregen.

avos

Post veel
10 nov 2008
754
106
omg Haarlem
Ik ben niet echt een houtdraaier...Maar ik heb sinds enige tijd wel een Midi II draaibank (super ding) om toch af en toe wat te kunnen draaien. Van handvaten, tolletjes en een deegroller nu toch langzaam aan schaaltjes begonnen. Dit is tweede schaaltje wat ik gedraaid heb.

De foto's spreken voor zich denk ik. Het hout was nog nat, ik heb het gedroogd in de magnetron.. Ook voor het eerst, maar ging goed. Rustig aan gedaan. Geen gekke scheuren gelukkig ondanks twee keer een kern in het schaaltje. Paar lagen Danish Oil en daarna afgewerkt met Wax.

IMG_3633.jpeg

IMG_3636.jpeg

IMG_3638.jpeg

IMG_3670.jpegIMG_3677.jpegIMG_3672.jpegIMG_3674.jpegIMG_3675.jpeg

avos

Post veel
10 nov 2008
754
106
omg Haarlem
Whooow, wat een schitterend hout.

Machtig hoor dat je dit zo maakt. Hoe lang moet zo iets dan in de magnetron om droog genoeg te krijgen?.

Groet Edwin.
Ik heb een klein avondje lang 1minuut in de magnetron, dan weer goed afkoelen (20 minuten), daarna weer een minuutje in de magnetron. Ik denk in totaal iets van 8 keer gedaan. Misschien dat het ook anders kan, was voor mij ook voor het eerst...

• Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.