Schaal

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.351
2.887
Gaanderen
Ik en mijn draaibank hebben van de vakantie genoten. Vanavond weer de eerste bijeenkomst van de afdeling Achterhoek Twente.
Ik heb toch maar alles wat op de draaibank stond opgeruimd en een stukje hout gepakt. Hier het resultaat.
IMG_8923.jpg
Deze foto is tijdens de bijeenkomst gemaakt. De tekening is er mooi maar de vorm komt er op de foto niet uit. Ik maak morgen nog enkele andere.
Ja, wat is het nu voor hout? Ik ga voor laurier burl.
Diameter ongeveer 25 cm en een 6 mm dik schat ik.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.351
2.887
Gaanderen
Er zat een stickertje op van mark terhorst waar ik laurel masser uithaalde. Ik heb het daar niet gehaald en het was moeilijk leesbaar. Ik heb regelmatig robinia gedraaid. Ruikt anders en dit is veel zachter. Ik heb echter nog nooit met robinia burl gewerkt. Voor mijn pennen heb ik ook een stuk gekocht wat sprekend op dit hout lijkt en daar stond ook laurel masser op.
Mijn houtkennis is niet zo groot dus 100% zeker weet ik het ook niet.
Het is een heel licht schaaltje in gewicht.
 
  • Leuk
Waarderingen: John1969
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.351
2.887
Gaanderen
Het is inderdaad heel groot verkrijgbaar, dus heb je gelijk Wim.
Het komt inderdaad van een muziekinstrumenten maker (fluiten). Ik vind de prijs van die plaat in jouw link nog erg meevallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nico Oosthoek

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.