Schaal met natuurrand van vers Taxodium

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.864
1.170
Emst
Een aantal weken geleden kreeg ik een stammetje van een Taxodium wat afkomstig was van stormschade.
Het plan was gelijk vers draaien/schuren en in de olie zetten en dan kijken wat er gebeurd bij drogen.
Als hij droog is even de onderkant weer vlak maken.
Voor het schuren met een heteluchtblazer het oppervlak droog gemaakt en dan geschuurd tot korrel 320

Onderkant is al klaar , geschuurd en in de olie
Nu de goede foto,s de verkeerde foto,s zijn verwijderd

IMGP9008.jpg

IMGP9009.jpg

IMGP9010.jpg

IMGP9011.jpg

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JMe, mathieu en John1969

Ronny63

Actieve deelnemer
24 aug 2014
702
33
Vlaams Brabant (be)
De tweede reeks fotos lijken mij toch te verschillen qua houtsoort tegenover de eerste, aan de bestandsnamen te zien lijkt er een tijdsverschil van +-600 fotos tussen de reeksen te zijn.
Het zijn wel mooi schalen met natuurlijke rand.
Ronny

debak

Nieuw lid
13 nov 2017
7
1
Nee, het is Taxodium, zoek maar op die naam.
Het hout van Taxus ziet er ook anders uit, kijk maar naar de kleuren.
Taxodium Distichum is de Moerascipres. Is inderdaad óók een conifeer en een naaldboom, maar een ander 'geslacht' dan de Taxus. Deze verlies in de herfst al zijn naalden, de Taxus niet. De Moerascipres staat veel aangeplant in steden en dorpen, net als de Watercipres (Metasequoia Glyptostroboides), die er (bijna) als 2 druppels water op lijkt.

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.864
1.170
Emst
Ronny63 je kon wel eens gelijk hebben dat ik de eerste reeks verkeerd geplaatst heb.
Ik ga het nakijken en zo nodig corrigeren.

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.864
1.170
Emst
Ik ben ook benieuwd hoe het werkt.
Volgende week in de verbeterde houtolie zetten.
Ik heb het nu in de kamer op tafel staan.

Kunnen altijd afspreken.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.