Sand-rite pneumatic sanding drums

Jan.

Actieve deelnemer
8 nov 2021
281
83
Oldenzaal
Hoi,

Weet iemand een Europeesch alternatief van de Amerikaanse Sand-rite schuur balgen?

LR+pneumatic+drum+cushion+bag+pump+sander+sanding+drums+sand-rite+ekstrom+carlson+toolmasters-...jpg

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.225
3.076
Ik heb zo'n schuurmachine. Met 2 verschillende balgen en een flapperwiel. De machine is italiaans met een as van 25mm en een van 30mm. Ik heb wel eens wat zitten zoeken, maar je krijgt steeds weer amerikaanse sites. Maar die groene wielen die je daar ziet, zijn de zelfde als die ik heb. Ze hebben een as gat van 30mm. Dat is niet logisch voor een amerikaans product, dus ik gok dat die balgen uit europa komen en bijvoorbeeld door een italiaanse firma worden gemaakt. Dat zou ook in prijs een stuk kunnen schelen. Maar het is mij nooit gelukt om iets van een fabrikant te lokaliseren.

• Leuk
Waarderingen: Jan.

Jan.

Actieve deelnemer
8 nov 2021
281
83
Oldenzaal
Top heren. Dank je wel. Zit zeker wat bruikbaars bij ... voor nu.
Ik ben inderdaad ook op zoek naar de combinatie van blaasbalg en flapperwiel Chevy. Nou zijn zaken makkelijk om te bouwen maar het is meer de correcte benaming te gebruiken om goed te kunnen zoeken. Ik heb nu wat namen die gebruikt worden dus ........ wordt vervolgd.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.225
3.076
Mijn machine heeft ook een lager toerental dan een vergelijkbare polijstmachine. Hij draait op 900 toeren. Wat zou je willen ombouwen?

• Leuk

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.249
982
Omgeving Leiden
Hier nog iets in Europa maar tegenwoordig wel met invoerrechten/belasting

• Leuk

Jan.

Actieve deelnemer
8 nov 2021
281
83
Oldenzaal
Hier nog iets in Europa maar tegenwoordig wel met invoerrechten/belasting
Nice find. Maar helaas een beetje duur. Alleen voor de balgen €186,-. Met import komt dit boven de 200 uit. Jammer.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.225
3.076
Ik weet niet wat voor maat je zoekt, maar op amazon de kan je een goedkopere uitvoering vinden. Die is 70mm rond, met een lengte van 230mm. Kost iets van 60 euro. Komt volgens mij uit india. Volgens mij was de as maat niet metrisch.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.