Samurai jig op een CNC

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Is er nog aan dat bestand te komen?
Ik heb een Trotec Speedy 100 laser staan van 60watt waar ik het op wil proberen.

Nu kan ik net niet 8mm snijden denk ik, maar ik gebruik meestal 5mm die ik kan lijmen op elkaar.
Zo maak ik meestal mallen voor producten die wij gaan printen op onze UV printer of bij andere druktechnieken.
 

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
625
90
Sterksel
Is er nog aan dat bestand te komen?
Ik heb een Trotec Speedy 100 laser staan van 60watt waar ik het op wil proberen.

Nu kan ik net niet 8mm snijden denk ik, maar ik gebruik meestal 5mm die ik kan lijmen op elkaar.
Zo maak ik meestal mallen voor producten die wij gaan printen op onze UV printer of bij andere druktechnieken.
Je kan de files bij het YT filmpje van Marius Hornberger downloaden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ambidexterity

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Heb die gewoon zelf gemaakt op de freestafel.
half uurtje werk en €15 voor een plaatje plex
 

RubenM

Actieve deelnemer
2 jan 2020
62
57
Is er nog aan dat bestand te komen?
Ik heb een Trotec Speedy 100 laser staan van 60watt waar ik het op wil proberen.

Nu kan ik net niet 8mm snijden denk ik, maar ik gebruik meestal 5mm die ik kan lijmen op elkaar.
Zo maak ik meestal mallen voor producten die wij gaan printen op onze UV printer of bij andere druktechnieken.
Ik zou toch verwachten dat 8mm plexiglas nog wel te doen is met een 60W Trotec. Heb je het ooit al geprobeerd?

Ik heb zelf een 150W laser staan en daar is 20mm+ mee te snijden in één keer als het goed is. Nog niet geprobeerd, maar 10mm gaat wel serieus snel en met andere materialen lukt ook meer dan volgens specificaties wordt opgegeven.
 

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Wat betreft de kracht misschien wel, maar dan moet ik een andere lens hebben denk ik.
Als ik het met de huidige lens doet dan zal de zijkanten te schuin worden.
Ik heb ook niet dat op voorraad liggen en bij onze leverancier kunnen we allen maar grote platen bestellen, wel verzaagd, maar gehele afname. 5mm wit en transparant hebben we 300nn x 600mm standaard op voorraad liggen waar we mallen van maken. Met een speciale lijm verlijmen we dat dan. Zo maak ik ook wel eens mallen voor mijn boven frees.
Maar ik zag in het bestand dat de samurai jig 300mm x 300mm is, dat kan ik net halen, ik hoef dan niet uit 2 delen te maken. Wel maak ik 2 lagen om het meer body te geven, anders krijg je zo'n waaiboom ding.
 
  • Leuk
Waarderingen: twdi

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.