Rutlands Parallel Klemmen

renekooijman

Actieve deelnemer
1 sep 2011
319
25
Hallo allen,

Al enige tijd kijk ik naar de parallelklemmen van Rutlands. Ze zijn een stuk aangenamer geprijsd dan de klemmen van Bessey, maar ik zie verschillende meningen over de kwaliteit er van.
Op het forum zag ik enkele positieve reviews over deze klemmen, maar op youtube zag ik een filmpje waarin men niet te spreken was over de kwaliteit, de klemmen lijken door te draaien
Zijn er gebruikers van deze Rutlands klemmen die deze issues herkennen?

Alvast bedankt!

Grt. René
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Misschien zijn de nog niet zo lang geleden geïntroduceerde klemmen van Sauter een goed alternatief. Door de Brexit is bestellen in de UK sowieso veel gedoe.

 

renekooijman

Actieve deelnemer
1 sep 2011
319
25
@ Bert, Dank voor je bericht!
Op de webpagina van Rutlands wordt aangegeven dat de bijkomende kosten ongeveer 15 euro zullen zijn. Dat lijkt nog wel mee te vallen.

De klemmen van Sauter zouden natuurlijk ook een optie zijn. Je geeft aan dat deze klemmen nog niet zo lang geleden zijn geïntroduceerd, wellicht is er toch iemand die hier ervaring mee heeft al? Of met het deze webwinkel?
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
De klemmen van Sauter zouden natuurlijk ook een optie zijn. Je geeft aan dat deze klemmen nog niet zo lang geleden zijn geïntroduceerd, wellicht is er toch iemand die hier ervaring mee heeft al? Of met het deze webwinkel?
Ik heb er wel eens wat besteld & dat is naar tevredenheid gegaan. Gemiddeld zijn ze niet echt het goedkoopst, maar ze hebben regelmatig acties die best goed zijn (abonneer je op hun mailings). Plus dat ze een paar merken verkopen die elders bijna niet te vinden zijn (zoals Trend).

Wat betreft parallelklemmen (ook wel corpusklemmen): Bessey is daarbij wel de standaard. En die zijn best aan schappelijke prijzen te vinden, vooral in Duitsland.

Aangaand Rutlands kostenopgave: heb je de kleine lettertjes gelezen? Er zijn webwinkels zoals Axminster die voor 'buitenlandse' klanten de invoerkosten en BTW al verrekenen, zodat je niet onverhoopt een dikke factuur ontvangt van onze douane, maar andere webwinkels doen niet meer dan je erop attent maken dat invoerrechten en BTW voor eigen risico zijn. Wat altijd vervelend is omdat je sowieso iets van 13 euro aan 'administratiekosten' kwijt bent...
 

dvh

Actieve deelnemer
29 aug 2019
60
15
Brugge
Ik heb er wel eens wat besteld & dat is naar tevredenheid gegaan. Gemiddeld zijn ze niet echt het goedkoopst, maar ze hebben regelmatig acties die best goed zijn (abonneer je op hun mailings). Plus dat ze een paar merken verkopen die elders bijna niet te vinden zijn (zoals Trend).
Weet je toevallig of hun freesliften (of accessoires hiervoor) ook af en toe in hun acties voorbijkomen?
(sorry voor de off-topic)
 

dirkvanbergen

Actieve deelnemer
26 jan 2021
209
99
@ Bert, Dank voor je bericht!
Op de webpagina van Rutlands wordt aangegeven dat de bijkomende kosten ongeveer 15 euro zullen zijn. Dat lijkt nog wel mee te vallen.

De klemmen van Sauter zouden natuurlijk ook een optie zijn. Je geeft aan dat deze klemmen nog niet zo lang geleden zijn geïntroduceerd, wellicht is er toch iemand die hier ervaring mee heeft al? Of met het deze webwinkel?
Ik heb 4 80 cm corpus klemmen van Sauter en ze zijn goed zwaar en stevig. Erg tevreden mee. Heb verder weinig vergelijkingsmateriaal en nog nooit besseys in mijn handen gehad.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Weet je toevallig of hun freesliften (of accessoires hiervoor) ook af en toe in hun acties voorbijkomen?
(sorry voor de off-topic)

Frästisch bauen, Vorteile genießen

Sparen Sie bis zu 10%
trenner_quer.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: JonasLa en dvh

renekooijman

Actieve deelnemer
1 sep 2011
319
25
Dank voor jullie reacties. Dit helpt zeker in het maken van de keuze.

Aangaand Rutlands kostenopgave: heb je de kleine lettertjes gelezen? Er zijn webwinkels zoals Axminster die voor 'buitenlandse' klanten de invoerkosten en BTW al verrekenen, zodat je niet onverhoopt een dikke factuur ontvangt van onze douane, maar andere webwinkels doen niet meer dan je erop attent maken dat invoerrechten en BTW voor eigen risico zijn. Wat altijd vervelend is omdat je sowieso iets van 13 euro aan 'administratiekosten' kwijt bent...
Dat is inderdaad waar. Ik zal me er op inlezen.

Wat wil je er mee gaan klemmen, een kast of een tafelblad ?
Ik maak beiden wel eens, dus gebruik voor beide doeleinden.

Wat betreft parallelklemmen (ook wel corpusklemmen): Bessey is daarbij wel de standaard. En die zijn best aan schappelijke prijzen te vinden, vooral in Duitsland.

Ik zal eens op onderzoek. Waar zijn deze klemmen van Bessey goed te verkrijgen?

Grt. René
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.754
979
Omgeving Eindhoven
Ik zal eens op onderzoek. Waar zijn deze klemmen van Bessey goed te verkrijgen?
Ik heb mijn Bessey-corpusklemmen bij de firma Buijtendijk. Meerdere keren wat besteld, goede service, alleen de levertijd is een paar dagen langer dan we hier in NL meestal gewend zijn. Maar met de Besseyklemmen zijn ze niet duur. (vergelijking voor de Bessey KREV 1000/95 tov de 1e link van @Charel09 : In Duitsland € 81,24 en bij Buijtendijk € 68,91). Waarbij je bij duitse webshops ook moet letten op soms hogere verzendkosten, waardoor in NL/BE halen soms zelfs net zo voordelig kan zijn bij kleinere bestellingen.

Let bij de Bessey-corpusklemmen wel op dat je 2 typen hebt: KRE en KREV. Het zijn eigenlijk dezelfde klemman, maar bij de KRE zit de vaste bek ook echt vast; bij de KREV kan je deze ook verschuiven, waardoor je bij een lange klem kunt uitmiddelen waar je je werkstuk klemt (dus het overschot aan klem over beide kanten kan verdelen) + bij deze klemmen kan je ook met een koppelstuk 2 klemmen aan elkaar maken om een nog langere klem te creëren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Charel09

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Crebes is niet meer zo goedkoop als eerder. Een handige manier om een goede deal te vinden is zoeken mbv Idealo.de. Je moet dan wel een typeaanduiding hebben, anders verzuip je in de informatie.
 

Peter de B.

Actieve deelnemer
8 jul 2017
291
118
Buitendijk is inderdaad een prima adres voor Bessey klemmen.

Maar op dit moment is Amazon.nl het beste adres. Ik denk dat ze weer een fout hebben gemaakt met de prijsstelling.

Zie deze pagina :



Daar kost nu een set (van 2 stuks) KRE80 € 62,90 (per set dus).

De omschrijving is niet helemaal duidelijk, maar het gaat echt om sets van 2 stuks.,
Ik heb meerdere sets besteld en ondertussen binnen gekregen
 
  • Leuk
Waarderingen: JonasLa en Fluo

renekooijman

Actieve deelnemer
1 sep 2011
319
25
Dank voor jullie tips! Heel fijn!

Buitendijk is inderdaad een prima adres voor Bessey klemmen.

Maar op dit moment is Amazon.nl het beste adres. Ik denk dat ze weer een fout hebben gemaakt met de prijsstelling.

Zie deze pagina :



Daar kost nu een set (van 2 stuks) KRE80 € 62,90 (per set dus).

De omschrijving is niet helemaal duidelijk, maar het gaat echt om sets van 2 stuks.,
Ik heb meerdere sets besteld en ondertussen binnen gekregen
Deze had ik ook gezien, maar gezien het prijsverschil, twijfelde ik of het wel echt twee betrof. Heel fijn dat je dit aangeeft. Ik ga een paar sets bestellen! :)
 

keesfrees

Actieve deelnemer
1 mei 2021
198
46
Grönnen
( het citeren op dit forum geeft mij nog wat vraagtekens, ik hoop dat het zo lukt, ook geen voorvertoning, dus ik ga het zien )
Wat wil je er mee gaan klemmen, een kast of een tafelblad ?
Ik maak beiden wel eens, dus gebruik voor beide doeleinden.
Ik bedoelde, de ene klem is de andere niet, om een (keuken) kastje te klemmen is iets heel anders dan een tafelblad.

Het verschijnsel bij een tafelblad is dat de klemmen bij (te) veel kracht gaan buigen.
Althans, de klemmen met 1 profiel aan een kant van het object, die moet dan trek en buig krachten opvangen. Bij een tafel ben je veel efficiënter uit met 2 trekstangen aan weerskanten van het blad.
Met draadstangen kun je eenvoudig zelf iets maken. Dat kost haast niets en is zeer effectief, bij veelvuldig gebruik wordt het vervelend, alhoewel, als je een lange pijpsleutel maakt voor op de accuboor dan kun je snel de moeren en op/af draaien.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.