Ruimte boven gasbetonmuurtje

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.373
698
Moordrecht
Hoi,

Ik ben wat muurtjes aan het plaatsen in m'n nieuwe huis, maar hier kom ik even niet uit. Misschien denk ik te moeilijk, dat zou kunnen. Ik heb gemiddeld 3,5 cm over bovenop. Vul ik dit op met stroken gasbeton? Of gewoon dichtpurren? Ik zou het eerste zeggen..

1000033539.jpg

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.325
3.136
Je moet zo'n vraag stellen, voor dat je gaat lijmen. Eerst meten hoe je uit komt met je blokken. Dan kan je kiezen hoe je begint. In jouw geval had ik de eerste laag op een cement bed van 2 cm gezet. Dan had je een naad van ongeveer 1 cm tegen he plafond over gehouden. die schuim je dicht. Nu moet je strookjes van 2cm zagen en die er tussen lijmen. En dan de overgebleven naad weer met pur.

• Leuk
Waarderingen: Bijtel en ZotVanHout

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.373
698
Moordrecht
Het is nog niet gelijmd dus dat scheelt dan weer😁 gezien mijn onervarenheid dacht ik eerst alles op maat zagen en dan alles lijmen. In mijn geval werkt dat ook sneller.. Maar ik heb wel een profiel op de vloer gelijmd.. Met het andere muurtje ging dat perfect, precies zoals je het omschreef. Weer wat geleerd dus..

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.325
3.136
Als het nog los staat, zet je de bovenste rij blokken op maat gezaagd, er op zijn kant op. Je wil ongeveer een cm ruimte om te purren over houden.

• Leuk
Waarderingen: Rizz

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.373
698
Moordrecht
Ik heb er nog 2 over, dus dat komt goed. Heb van het eerste muurtje nog geen half blok snijverlies, dat ging zo lekker, dat daar al 1 blok van over is..

Bean

Actieve deelnemer
16 okt 2012
84
8
Gelderland
Houd er ook rekening mee dat de blokkenlijm zelf wat ruimte inneemt. Mogelijk houd uiteindelijk niet veel meer dan de bedoelde cm over.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.325
3.136
Daarom vroeg ik of hij met een lijmbakje werkt. Dan heb je een vaste lagenmaat en kan je de ruimte die je over houd heel goed uitrekenen. Omdat hij met een ander muurtje ook goed uit kwam, heb je een goede kans dat dat hier ook zo is na het aanbrengen van de lijm. Ik heb in mijn hoofd zitten, dat het muurtje er al gelijmd staat, maar dat is natuurlijk niet zo.

• Leuk
Waarderingen: Wilco Flier

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.