Ronde binnenhoeken afwerken met fineerkantenband - fineer laat los in de binnenhoeken

michiel.denecker

Nieuw lid
1 sep 2019
14
10
Goedeavond woodworkers,

Ik heb even jullie advies nodig. Voor een badkamerkast in MPX eik fineer werd mij gevraagd om de deurgrepen in te frezen, want ze wilden geen push to clicksysteem. (zie foto's in bijlage)
zo gezegd, zo gedaan. de binnenkant heb ik uiteindelijk met fineer kantenband afgewerkt. die kantenband heb ik bevestigd met de FastCap dubbelzijdige Speedtape 19mm (smeltlijm was geen optie, want die binnenhoeken kon ik niet degelijk afwerken.
Na afwerking én oplevering sloot de fineer kantenband goed aan op de ronde binnenhoeken
Nu zijn we enige tijd later en blijkt dat die kantenband op die binnenhoeken nu loslaat. Hebben jullie enige suggesties hoe ik dat permanent kan oplossen?
Ik dacht met contactlijm en vervolgens nog 2 tackernageltjes (per hoek).

wat denken jullie?
 

Bijlagen

  • Online1.jpg
    Online1.jpg
    967 KB · Weergaven: 28
  • 20200627_193749.jpg
    20200627_193749.jpg
    275,1 KB · Weergaven: 29
  • IMG_0100.jpg
    IMG_0100.jpg
    294,5 KB · Weergaven: 31
  • IMG_0101.jpg
    IMG_0101.jpg
    700,3 KB · Weergaven: 29

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.373
830
69
Veldhoven
Ik zou toch plakfineer met smeltlijm gebruiken. Heb dit soort dingen vaak zat gedaan door het warm te maken met een schildersfohn en dan met iets ronds aandrukken. Ik heb zelden last gehad van los raken....
 
  • Leuk
Waarderingen: michiel.denecker

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.