Ronald Kanne 1 minute paddenstoel

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
5.071
1.045
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Dank voor het gebruik van de juiste spelling, heb de titel aangepast.
ik ben tegen. Een paddestoel is een stoel voor 1 pad, niet een ding met veel padden. Net zoals een pannekoek in 1 pan gebakken wordt. Een kippenren is dan weer voor veel kippen. Ik blijf me verzetten tegen deze onzinnige spellingshervorming ;-)

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.342
1.972
Terkaple
www.woodworking.nl
ik ben tegen. Een paddestoel is een stoel voor 1 pad, niet een ding met veel padden. Net zoals een pannekoek in 1 pan gebakken wordt. Een kippenren is dan weer voor veel kippen. Ik blijf me verzetten tegen deze onzinnige spellingshervorming ;-)
Waarschijnlijk ben ik van dezelfde leerschool, vandaar ook dat ik het in eerste instantie als paddestoelen had geschreven. Dus heb het opgezocht en zoals Chevy het schrijft hoort het... Het is 1 meerval en 60 meervallen ipv 60 merenvallen , maar die zal misschien wel meer discussie opleveren 😜

edit: iets met tuinstoel en tuinenstoelen is een passender voorbeeld.

Kanne brengt wat teweeg....

jaap

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.182
2.272
Klein-Brabant, Vlaanderen
gelijk heb je
de vereenvoudiging van de spelling
alles meer habklaar maaken ;-)
een konijnenpoot is ook zo'n raar ding
die poot kan slechts van 1 enkel konijn afkomstig zijn

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
389
208
‘s-Hertogenbosch
Ben ik blij dat er bij mijn kikkerkopje geen discussie over hoeft te komen….🤩🐸

• Haha
Waarderingen: arjaano

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
389
208
‘s-Hertogenbosch
gelijk heb je
de vereenvoudiging van de spelling
alles meer habklaar maaken ;-)
een konijnenpoot is ook zo'n raar ding
die poot kan slechts van 1 enkel konijn afkomstig zijn
En hoe zit het dan met een hazenboutje???
Heb ook gezocht naar een hazenmoertje , resultaat niet gevonden, maar wel kogeltjes…., ik denk uit één of ander lagertje.

• Leuk
Waarderingen: mink

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.623
294
Volgens mij is deze "paddestoel" alleen geschikt voor in het nachtkastje of op de eroticabeurs...
1733564948500.png

(inkoppertje)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.182
2.272
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ik heb net een akte op spelling gecontroleerd.
In al die gekte over de meervoud-n, blijkt het taaladvies voor '-loos' een uitzondering te maken.
Een standaardzin is: 'Zijn daar kost
en aan ?'
Het antwoord schrijf je zo: 'Dat is kost
eloos'.

1733816677714.png

Bijlagen

• 1733816585429.png
    1733816585429.png
    14,5 KB · Weergaven: 5

hansth

Actieve deelnemer
10 nov 2019
475
202
Noardeast-Fryslân
Merkwaardige justificatie om er geen meervoud van te hebben maken. Of al de mensen waarvoor het zogenaamd makkelijker moest worden dit ooit in de verste verte maar kunnen bedenken. Ik in ieder geval niet. Lijkt mij dat als je het echt makkelijker wilt maken je juist geen uitzonderingen wilt hebben. Al denk ik wel dat er doorgaans maar één pannekoek tegelijkertijd in de pannenkoekenpan ligt......

Erg 'on topic' is dit commentaar overigens niet.

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.821
471
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Ik heb net een akte op spelling gecontroleerd.
In al die gekte over de meervoud-n, blijkt het taaladvies voor '-loos' een uitzondering te maken.
Een standaardzin is: 'Zijn daar kost
en aan ?'
Het antwoord schrijf je zo: 'Dat is kost
eloos'.

Bekijk bijlage 150806
Is het ook niet zo dan Vlaanderen het "witte boekje" gebruikt en Nederland het "Groene boekje"? En dat die verschillen? En dat Nederland elke 25 jaar een nieuwe versie uitbrengt met hoe iets officieel gespeld moet worden? Met andere woorden, bijna elke generatie leert het anders hier in NL.

Maar goed, ff ontopic. Leuk projectje in het filmpje. Ik ga het proberen te maken.

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
389
208
‘s-Hertogenbosch
Eindelijk een keer een leuk filmpje over een projectje wat ons allemaal zou kunnen boeien….. eigenlijk wel jammer dat we allemaal ons eigen druk maken over een mogelijke spelvoud ( sorry ik heb me hier ook aan schuldig gemaakt).
Persoonlijk maakt het me niet veel uit hoe iemand duidelijk maakt wat hij of zij bedoelt. Paddenstoelen zijn niet zo zeer mijn ding maar om andermans technieken te zien vind ik dan wel weer interessant.
DUS: kom op met die projecten, met of zonder spelvouten…..🫢

• Leuk
Waarderingen: hansth en Nico Oosthoek

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.