Rolsteiger keuze stress

Fontesb

Nieuw lid
14 nov 2021
14
4
Groningen
Hallo allemaal,

Ik sta op het punt om een nieuwe rolsteiger aan te schaffen.
Mijn voorkeur gaat zelf uit naar het merk Custers omdat mijn collega hetzelfde merk gebruikt.
Nu twijfel ik alleen erg of ik moet gaan voor een steiger van 90 cm breed of een steiger van 130 cm breed
de grootste reden voor het kiezen van een steiger van 90 cm is omdat ik hem dan makkelijk in de bus kan vervoeren, neemt niet veel ruimte in beslag
en zou ik eventueel ook makkelijker in huis kunnen gebruiken.
De steiger van 130 cm moet ik apart met een aanhanger vervoeren en gelijk een steigeraanhanger aanschaffen kost rond de 1300,- extra,
alleen staat een steiger van 130 cm natuurlijk een stuk steviger en je hebt gewoon meer werk oppervlakte met 2 plateau`s naast elkaar.
Als je de prijs vergelijkt tussen een steiger van 90 cm of 130 cm scheelt dat niet zoveel.

Iemand misschien tips ?

Vriendelijke groet,

Gido
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Als het budgetair uit kan, en je hebt de ruimte om die kar te stallen, dan zou ik daarvoor kiezen. Elke keer die steiger in en uitladen kost een hoop tijd.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Ik vindt zo'n smalle steiger altijd erg behelpen wat ruimte betreft. Ook moet je altijd stabilatoren gebruiken als je hem vrijstaand op stelt. Ik heb zelf een 1,4 x 3,05 m. 11,5 meter hoog. Die past precies in mijn chevrolet Van zonder verhoogd dak Dan kunnen de deuren nog dicht. Een aanhanger kan ik waar ik woon toch nergens kwijt.
 

Marijn

Actieve deelnemer
8 feb 2012
366
159
Eindhoven
Ik heb een steiger van 1,35 breed, staat veel stabieler, als je de aanhanger kwijt kunt zou ik daar voor kiezen. Kun je op je werkplek overal een steiger van 1,35 kwijt? Ik heb naderhand wat losse rekken van 75cm en 90cm bijgekocht, die gebruik ik vooral binnen.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Ik heb hem van 90, werkt prima en is vooral handig als je wat minder ruimte hebt.
Moet je wat hoger, dan gebruik je de stabilatoren.
De vraag is natuurlijk altijd of je zo‘n brede steiger nodig hebt voor b.v. Materialen enz.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Smal alleen doen indien noodzakelijk wat mij betreft. Je staat altijd op je spullen te trappen, kunt nergens wat kwijt. Als je metselt is het helemaal bagger, je blijft bukken.
Bij 1,35m breed heb je aflegvlak en kun je bij gevelwerk 1 plank hoger zetten om makkelijk spullen te pakken. Ook makkijker klimmen, je kunt aan 1 zijde omhoog. Gewoon algeheel veel meer werkgemak.
Kies je een systeem dat beide breedtes heeft hoef je alleen maar een paar jukken bij te kopen en je hebt ook een smalsteiger, ben je helemaal klaar....
 

Fontesb

Nieuw lid
14 nov 2021
14
4
Groningen
Bedankt allemaal voor de goede ideeën, Heb besloten om voor een steiger van 135 cm te gaan en mocht ik inderdaad smaller willen kan ik zo losse onderdelen bij bestellen! Heb zat ruimte om het spul kwijt te kunnen en kan de steiger het aankomende jaar wel goed gebruiken bij het klussen.

Vriendelijke groet,

Gido
 
  • Leuk
Waarderingen: Emilio en Superkees

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.