robland x31 pro ketting smeren

potlood

Actieve deelnemer
4 mei 2014
44
0
Ik heb deze robland, en lees in de gebruiksaanwijzing dat de ketting eens in het jaar moet worden gesmeerd. Om deze te bereiken moet de beschermplaat waarin het elektrisch paneel is , weggenomen worden. wie weet hoe ?
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.859
1.061
Leeuwarden
Kijk anders ook eens op het Robland forum:

 

Poortstuk

Actieve deelnemer
22 jan 2021
181
88
Aalten
Ik heb deze robland, en lees in de gebruiksaanwijzing dat de ketting eens in het jaar moet worden gesmeerd. Om deze te bereiken moet de beschermplaat waarin het elektrisch paneel is , weggenomen worden. wie weet hoe ?
Bij mijn x31, een groene uit 1995, is de electrokast een vaste bak. Je moet aan de kant van de zaagverstelling zijn. Die plaat omhoog halen uit de haken. Een klein plaatje net onder de tafel kun je ook met 2 schroefjes weg halen.

Smeer je met een spuitbus dan kan dat ook als je de vlakbank open klapt en dan langs de freestafel en beschermplaat spuiten. Daar loopt namelijk de ketting van de aandrijfrollen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.