Robland x26 verhogen

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.071
2.598
Ik heb er in hoogte stelbare zwenkwielen onder zitten. Ik kan zo'n 20 cm stellen met een ratel.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.762
981
Omgeving Eindhoven
Mijn machines staan ook op een onderstel met zwenkwielen, dus de zaagtafel (Harvey) en vlakvandiktebank (A3-31). Zie hier en hier voor foto's van de onderstellen.
Je issue met de hoogte ken ik. In het begin lijkt het alsof het wat te hoog is, maar nu weet ik niet anders en blijkt het juist een hele fijne hoogte. Laatst nog bij mijn vader aan het zagen geweest en ik kreeg gewoon last van m'n rug doordat ik te laag leek te staan werken...

Ik heb wel iets anders zwaars op stelpoten staan.
De filterbak van mijn koivijver (zo'n 400-500 liter water) staat op een gegalvaniseerd stalen onderstel met deze stelpoten eronder. Dit zijn stelpoten van RVS omdat het constant in een natte omgeving staat, maar in de normale verzinkte variant heb je veel meer keuze.

Als jij je machine vast op 1 plek hebt staan, zijn stelpoten de makkelijkste (en goedkoopste) optie, zeker als je vloer ook niet helemaal vlak is.
Of eventueel zelf iets in elkaar flanzen door er op dikte gezaagde balkjes onder te leggen?
 

Poortstuk

Actieve deelnemer
22 jan 2021
170
82
Aalten
Ik heb de machine op Meranti klossen staan van 10cm. Een palletwagen kan er nu onder en dat verplaatst een stuk gemakkelijker dan het bestaande wielen systeem.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.