Review app PictureThis (boomherkenning)

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
895
758
Nootdorp
Deze week ontdekte ik de app PictureThis. Deze app beweert om alle bomen wereldwijd te herkennen door het nemen van een foto van de boomstam, blad of bloem. Afgelopen dagen ben ik ermee op pad gegaan en inderdaad, binnen 4 seconde krijg je, na het maken van de foto, de omschrijving. Inclusief de romeinse benaming, foto's, achtergrond informatie van de boom, diagnose van mogelijke ziektes, beschrijving, classificatie, verzorgingstips en de app houdt bij welke bomen je gefotografeerd hebt.

De app werkt fantastisch makkelijk, echter, ik kan niet checken of de app daadwerkelijk gelijk heeft. Op basis van een selectie van 20 foto's lijkt de nauwkeurigheid zeer groot te zijn, maar mijn kennis schiet tekort om een verdere juistheid te toetsen. De app kost 19,95 per jaar. Dat is voor een app best veel, maar als de app goed werkt dan heb je er ook veel plezier van.

Zijn er andere forumleden die deze app al gebruiken, ook eens een proefabonnement willen nemen om de ervaringen te delen?
 

ilex

Actieve deelnemer
18 okt 2016
72
22
haarlem
Wij gebruiken deze app al ca 1 jaar. We gebruiken deze meestal bij het wandelen om de namen etc van onbekende bloemen, paddenstoelen, struiken, bomen etc op te zoeken. Tot nu toe nog geen fout aan getroffen. Op deze manier is het voor ons een leuke en bruikbare / leerzame app.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Ik heb de gratis app Obsidentify. Dat werkt over het algemeen prima.Weet wel niet of deze app ook bomen herkent aan de schors. Absoluut nauwkeurig is zo een app nooit. Daarvoor zijn er in sommige gevallen soorten die te hard op elkaar lijken en zelfs door kenners enkel door zeer specifieke kenmerken getermineerd kunnen worden.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
ik kan me zo voorstellen dat de app dan met beide namen op de popen komt eventueel inclusief de manier waarop je het onderscheid zou kunnen maken als dat van belang is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.