Klopt, maar dan moet ik het eerst ontdoen van olie, schuren om het juiste effect te krijgen.welkom als nieuw lid !
als je geen nieuwe stukjes vindt, kan je de rubio altijd op de onderkant uittesten
Dank voor de reactie. Ik snap het volkomen. Het blijft wellastig, aangezien het bovenblad vd tafel door de zon is verkleurd (staat in een serre) en hierdoor veel lichter en wat gelig is geworden. De onderkant vd tafel heeft nog de (Vind ik) mooie volle, warme kleur. Das dan ook weer een dilemmaIk kan je wel verder helpen, maar denk dat het idee van ZVH beter is.
Europees noten heeft nogal wat kleurschakeringen en een teststukje zou wel eens een heel ander resultaat kunnen geven dan je tafel.
Massief blad 5 cm dik. Volledig kaalschuren. En behandelen met Rubio monocoat.Wat versta je onder renoveren? Volledig kaal schuren en terug behandelen of een laag over de bestaande afwerking?
Is het blad massief of fineer?
Ik heb geen ervaring met Rubio.
Ik heb geen ervaring met Rubio, en ik weet ook niet of olie een sterkere verkleuring geeft bij noten dan bij ander hout.Ik las dat iemand schreef dat bij notenhout de kleur ook donkerder uitpakt, bij een dergelijke behandeling,
dan de meeste houtsoorten?
Dit rek is ook enkel met tungolie behandeld.Ik heb geen ervaring met Rubio, en ik weet ook niet of olie een sterkere verkleuring geeft bij noten dan bij ander hout.
Ik weet wel dat ik zeer te spreken ben over het rijke contrast van Verbeterde Houtolie (en een beetje bijenwas) op een stuk Europees noten, zie hier het resultaat: Lak, hardwax en olie: herkennen en kiezen - met 4 praktijkvragen
Prachtig rek!Dit rek is ook enkel met tungolie behandeld.
Mooier gaat het niet worden.
Bekijk bijlage 154366Bekijk bijlage 154367Bekijk bijlage 154368
De echte kleur is anders, minder geel. Maar donkerder maken is voor mij echt niet nodig.
Ik kan je wel verder helpen, maar denk dat het idee van ZVH beter is.
Europees noten heeft nogal wat kleurschakeringen en een teststukje zou wel eens een heel ander resultaat kunnen geven dan je
Dag Mathieu je gaf aan, mij aan wat proefstukjes te kunnen helpen? Daar zou ik graag gebruik van willen maken. Even zien en ervaren wat er gebeurt met het product Dan op (onderkant ) eigen tafel proberen.Klopt, maar dan moet ik het eerst ontdoen van olie, schuren om het juiste effect te krijgen.