Restauratie Zeeuwse Poon (zeilschip)

pylkje

Nieuw lid
14 aug 2019
22
19
Op het Zeilersforum loopt een draad(je) over de Zeeuwse Poon die Wim Mendelt van scheepswerf Berghout in Antwerpen aan het restaureren is. Zouden Tuoh en hij elkaar al ontmoet hebben?
Een mooi verslag als je even om de oeh''s en ah's heen leest.
Zeeuwse Poon
 

michielr

Actieve deelnemer
8 dec 2021
89
57
Zuid Holland
Heb snel wat foto's bekeken, en dat ziet er heel interessant uit. Daar ga ik eens tijd voor nemen om er door heen te lezen, prachtig werk.

Doet me ook gelijk denken aan de restauratie van Tally-ho die op youtube te zien is, die is al eerder op dit forum genoemd. Voor liefhebbers van boot restauratie zeker een aanrader om deze te bekijken.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.976
858
Enschede, Twente
Heb snel wat foto's bekeken, en dat ziet er heel interessant uit. Daar ga ik eens tijd voor nemen om er door heen te lezen, prachtig werk.

Doet me ook gelijk denken aan de restauratie van Tally-ho die op youtube te zien is, die is al eerder op dit forum genoemd. Voor liefhebbers van boot restauratie zeker een aanrader om deze te bekijken.
Nou, de Fries die in België de poon restaureert is dus helemaal niet te spreken over YouTube-filmpjes als die over Tally Ho. Dat gaat hem allemaal veel te langzaam en pietluttig. Daar zit wat in, maar kijkplezier is ook wat waard.
Ik heb het hele draadje doorgespit en ben zeker onder de indruk. Wel jammer dat naar het eind toe de frequentie veel lager wordt en er hele grote stukken overgeslagen worden.
 

RDR2950

Actieve deelnemer
21 okt 2023
137
83
Kapellen (Antwerpen)
Wim is inderdaad een ongelofelijke vakman - ik had vlak voor de zomer het privilege om zijn werk van dichtbij te mogen bekijken en heb over heel wat dingen met hem kunnen spreken, echt een bijzondere ervaring
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.