Reservedelen voor tuingereedschap

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
635
130
Stiens
Dit is geen tuinforum maar er is hier heel veel praktische kennis aanwezig en daarom toch de vraag. Weet iemand wat een goede of misschien wel de beste manier is om aan reservedelen voor tuingereedschap te komen?
- Ik heb een Wolf Garten RS 4000 snoeischaartje waar de veer uit verdwenen is.
- Ik heb een telescoop snoeischaar waar het aambeeld van gebroken is.
Ca. 20 jaar oud van Aldi maar mankeert verder niets aan.

Wat de laatste betreft wil je eigenlijk ook nog keus hebben want het moet passen. Ik heb echt geen typenr. meer of zoiets.

Ik heb al wat geprobeerd over internet/mail maar men is meer geïnteresseerd in het verkopen van nieuw spul natuurlijk.
Op de site van Wolf Garten kwam ik in ieder geval al niet verder.

Ben benieuwd

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.742
1.008
Emst
Ik heb een Felco snoeischaar van ruim 30jaar oud en daar zijn de onderdelen gewoon leverbaar.
Ik heb ook een Fiskars snoeischaar op een stok die in hoogte verstelbaar is en waar optioneel een zaagblad op kan, van de schaar was het mes gebroken en die was na 25 jaar gewoon leverbaar.
Voor de merken die je noemt, zou ik het niet weten.

Rop66

Actieve deelnemer
27 aug 2020
82
23
Nijmegen
Ik woon net over de grens in Duitsland, en ik kan heel vaak goed slagen op ebay.de..
Een aambeeldje voor de Wolf Garten RS 4000 staat daar wel.. maar dat veertje weer net niet. Idd nieuwe spullen is vaak het eerste wat iedereen wil verkopen. 24 euro, heb je een nieuwe schaar (Wolf Garten RS 4000). Is ook wel lastig om voor zo'n dingen nog onderdelen op voorraad te houden. Dan wordt het kleinste onderdeeltje toch al snel 15 euro, immers..
Ik gooi niks graag weg, wil altijd repareren, onderdeeltjes vervangen etc... maar begrijp ook waarop dat steeds moeilijker wordt..

Dan probeer ik Kleinanzeigen nog wel eens, dat is vast hetzelfde veertje :):

1740926903140.png

AvdLinden

Actieve deelnemer
30 apr 2014
534
115
- Ik heb een telescoop snoeischaar waar het aambeeld van gebroken is.
Ik heb voor mijn kringloop snoeischaar een nieuw aambeeld gemaakt van een dik stuk alu hoekprofiel dat ik nog had liggen. Knip weer als een malle. Ik heb er nog zo een liggen waar het mes ook slecht van is. Daar is idd ook niets voor te vinden.

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
635
130
Stiens
Ik woon net over de grens in Duitsland, en ik kan heel vaak goed slagen op ebay.de..
Een aambeeldje voor de Wolf Garten RS 4000 staat daar wel.. maar dat veertje weer net niet. Idd nieuwe spullen is vaak het eerste wat iedereen wil verkopen. 24 euro, heb je een nieuwe schaar (Wolf Garten RS 4000). Is ook wel lastig om voor zo'n dingen nog onderdelen op voorraad te houden. Dan wordt het kleinste onderdeeltje toch al snel 15 euro, immers..
Ik gooi niks graag weg, wil altijd repareren, onderdeeltjes vervangen etc... maar begrijp ook waarop dat steeds moeilijker wordt..

Dan probeer ik Kleinanzeigen nog wel eens, dat is vast hetzelfde veertje :):

Bekijk bijlage 154329
Bedankt. Het is een ander type snoeischaar maar het is te proberen.

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
635
130
Stiens
Ik heb voor mijn kringloop snoeischaar een nieuw aambeeld gemaakt van een dik stuk alu hoekprofiel dat ik nog had liggen. Knip weer als een malle. Ik heb er nog zo een liggen waar het mes ook slecht van is. Daar is idd ook niets voor te vinden.
Tja zeg, waarom niet. Ik heb rotzooi zat dus daar zit waarschijnlijk wel wat tussen dat ik hiervoor kan gebruiken.

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
635
130
Stiens
Ook niet via hun dealernetwerk pagina? Dealers & service

Ze zitten door heel het land dus wellicht met een paar belletjes kun je in de buurt de onderdelen scoren.
Bedankt, dat kan ik dan toch ook nog proberen.

Inmiddels vond ik iemand die zegt dat hij dezelfde schaar heb als ik (RS 4000). Die wil ik eerst eens goed bekijken om zeker te weten welke veer er nu in zat. Ik dacht zelf meteen aan zo'n bufferveer maar ik weet het niet meer zeker. Dat komt omdat de plaats waar deze veer dan volgens mij moet komen in mijn gebruikte schaar, maar aan één kant slijtage vertoont.

Ik kom hier nog op terug.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.