Resaw king lint?

Robert_T

Actieve deelnemer
12 feb 2021
336
256
Hi,

Het is weer tijd om wat nieuwe linten te bestellen voor m'n lintzaag. (Laguna 1412). Tot op heden gezaagd met de koolstofstaal linten van lintzagenopmaat" en in principe tevreden mee. Vraag me alleen af of de "resaw king" langer mee zal gaan? Deze bedoel ik dan:

Het is aan de prijs maar als ie daarmee ook veel langer meegaat heb ik er geen problemen mee.

Iemand hier ervaring mee?

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.953
2.158
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Zo, dat is echt heel flink aan de prijs. Dat specifieke lint ken ik niet, maar Lintzagenopmaat heeft ook een 'ripper' lint in het assortiment en daar heb ik zelf uitgebreide ervaring mee:

1730290370289.jpeg

1,1mm dik (dus vergelijkbaar) en met geharde tanden, ze geven zelf op dat hij niet moeilijk doet over een spijkertje hier en daar in het hout. En ik heb een uitvoering van 5,5 meter voor ongeveer 100 euro.

• Leuk
Waarderingen: houtdraaierke65

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.559
3.015
Gaanderen
Ik heb er een. Werkt prima. Ik heb begin dit jaar nog eens gezocht en zag daar prijzen van 75-85 euro. Weet alleen dat het een Duitse leverancier was.

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
611
142
59
Linter
Zo, dat is echt heel flink aan de prijs. Dat specifieke lint ken ik niet, maar Lintzagenopmaat heeft ook een 'ripper' lint in het assortiment en daar heb ik zelf uitgebreide ervaring mee:

Bekijk bijlage 149672

1,1mm dik (dus vergelijkbaar) en met geharde tanden, ze geven zelf op dat hij niet moeilijk doet over een spijkertje hier en daar in het hout. En ik heb een uitvoering van 5,5 meter voor ongeveer 100 euro.
Inderdaad heel goede linten met een lange standtijd

Peter de B.

Actieve deelnemer
8 jul 2017
327
133
Vraag me alleen af of de "resaw king" langer mee zal gaan?
Die zou eigenlijk zo'n 10x langer mee moeten gaan. Ze hebben (op gesoldeerde) hardmetalen tandjes.
(vergelijk het met wat Felder zegt over de kleine vierkante schaafmesjes tegenover de nornale schaafmessen. Die spreken over 20x zo lang)

Ik zaag met zo'n lint.
Na het vlakken, gebruik ik meestal de lintzaag om een balk/ plank op breedte te zagen. Ik moet regelmatig 2x kijken om te zien welke kant de geschaafde kant is en welke de gezaagde kant. De tandjes hebben maar een minimale schuinstand, dus de zaagsnede is mooi dun.

Ik heb ook het Ripper lint. Die zou ik eerder gebruiken om (hele) dikke balken te zagen.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.559
3.015
Gaanderen
Peter de B die leverancier bedoel ik.

Warenkorb​

Wenn Sie die Menge eines Produkts ändern, klicken Sie bitte anschließend auf den "aktualisieren"-Button.
Sie können den Warenkorbinhalt für 24 Stunden speichern wenn Sie auf den "Warenkorb speichern"-Button klicken, z.B. damit Sie erst Ihre Finanzen überprüfen können.
Bitte beachten Sie, Bestellungen unter 20,00 € netto (Mindestbestellwert) werden mit 20,00 € berechnet.​

Zwischensumme (netto):87.85
ProduktPreis[€]MengeLängeSumme[€]
Hartmetall Bandsägeblatt X-Cut HW 16 x 0,628.3583.35Löschen
Schweißnaht bis 20 mm4.501 4.50

Scheelt behoorlijk.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.