Reparatie DeWalt 7492

FrituurKoning

Actieve deelnemer
10 apr 2021
62
29
Schiphol
Lekker dan, motor van mijn zaagtafel heeft plastic opgezogen :cry:

Heb geprobeerd het eruit te pulken maar dat lukt niet, gedeelte lijkt ook gesmolten te zijn. Denk dat ik nog binnen de garantie zit maar lijkt me niet dat ik daarvoor in aanmerking kom...

Is dit door iemand ergens (goedkoop) te maken? Regio Schiphol

IMG-20240623-WA0057.jpeg
 
Laatst bewerkt:

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.386
2.712
Misschien is het beter te zien als je een foto onder een andere hoek maakt, maar wat ik zo zie, kan je gewoon weg knippen.
 

boudewijn_de_bouwer

Actieve deelnemer
3 jun 2021
311
121
Zuid Holland
Moet toch met een Stanley of breekmesje wel lukken. Zal vast wat werk zijn maar dit lijkt me goed reparabel.


Qua garantie: ik zou niet raar opkijken als dit idd niet onder garantie valt :)
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.917
2.704
Gaanderen
Het is inderdaad duidelijk dat dit bij de meeste niet onder garantie zou vallen. Ik heb in het verleden Black en Decker en de Walt verkocht toen deden ze bij veel gevallen in het geheel niet moeilijk. Dus een directe vraag aan de Walt met een verhaal erbij van een ongelukje zou misschien wel coulance kunnen opleveren.
Ik heb de ervaring dat je als dealer vaak minder voor elkaar krijgt.
Als eerste zou ik beginnen met het verwijderen van het plastic. Is wel een rot klusje.
 

FrituurKoning

Actieve deelnemer
10 apr 2021
62
29
Schiphol
Betere foto hieronder. Er zit een rubberen ring achter waar het helemaal aan vastgekoekt zit, daarom komt het plastic niet los. De grote ring (of lager, hoe je dat ding noemt) aan de voorkant krijg ik er niet af helaas. Volgens https://www.kruis.nl/onderdelen/dewalt/dwe7492-type-1 lijkt het om onderdeel 80 en 84 te gaan maar ik weet niet hoeveel andere schade er is aan het onderdeel erachter.

Iemand enig idee hoe je die lager los krijgt? Ik kan er geen inbus insteken aan de voorkant. Dan kan ik proberen om de rubberen ring eruit te krijgen en zien of er meer schade is. Verder pielen met een stanleymes en een dremel werkt zo niet heel veel, ben al een uur bezig geweest :cry:

Ik heb nog 10 dagen garantie zie ik, sowieso ff een mailtje sturen naar mijn dealer met foto's erbij en kijken wat ze zeggen. Wil het graag netjes doen. Mocht dat niet lukken, weet iemand een plek die er voor een schappelijke prijs een nieuwe motor in kan zetten?

IMG-20240624-WA0025.jpeg
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.917
2.704
Gaanderen
Een twee of driearmige lagertrekker doet de klus. Die afdichting op het lager moet je er niet afhalen. Die, houd de boel stof en waterdicht.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.386
2.712
Zo te zien moet je ook je anker even op schuren. Je hoeft als je dit niet gewoon kan oplossen, geen hele nieuwe motor te kopen. Alleen een nieuw anker is genoeg. Kost bij Kruis iets van 180 euro als ik het mij goed herinner.
 

FrituurKoning

Actieve deelnemer
10 apr 2021
62
29
Schiphol
Zo te zien moet je ook je anker even op schuren. Je hoeft als je dit niet gewoon kan oplossen, geen hele nieuwe motor te kopen. Alleen een nieuw anker is genoeg. Kost bij Kruis iets van 180 euro als ik het mij goed herinner.
Als ik gewoon een heel nieuw anker koop, ik doe dat mogelijk liever voor de zekerheid, is dat dan het enige wat ik zou moeten vervangen? Even op basis van de foto. Kan geen filmpjes vinden op youtube hoe dat ding te vervangen :(!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.