Rema gekregen/gekocht maar geen idee wie wat en hoe

RobbenR

Nieuw lid
20 mei 2020
1
0
Hallo allemaal, ik hoop dat jullie me wat meer kunnen vertellen over de combinatiemachine die ik onlangs verkregen heb.
Ik ben een beginnend houtmannetje (ex IT-er) en ik dacht dit is handig. Stond bij een vriend van me in de garage oud te worden en liet hem weten dat dit wel iets voor mij is.
Niet wetende dat ik een rubixcube daarmee in huis haalde.

Wat heb ik voor een machine, een REMA dat staat erop maar verder helemaal niets.
hij ziet eruit als deze. Ik heb daar een cirkelzaag bij, een frees, en nog 2 onbekende zaken. Ik kan hier foto's van maken maar ik denk dat als iemand het type weet ik misschien wel wat documentatie kan vinden. REMA zelf reageerde niet op mijn mail. (jammer) Maar het zal wel een oldtimer zijn die ik verkregen heb.
Heb tot nu toe alleen de vlakbank gebruikt en ook daar ben ik niet heel erg te spreken over. Beitels gescherpt maar dat het nu zo'n toppertje is.. Hmm nee.
Had misschien beter een nieuwere kunnen kopen, wil met pallethout aan de slag en dacht een vandiktebank en een vlakbank bij elkaar dat is handig. Alle extra's zijn bonussen.
Alleen geen idee hoe het allemaal werkt of erop gezet moet worden.

Iemand een tip voor me, een duwtje in de juiste richting.

Alvast bedankt!!


original.jpg
 

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
Staat er nergens een typeplaatje, want in dat geval is Google je allerbeste vriend qua documentatie.

Succes nog, het ziet er niet uit als troep.

Gr Danny
 

wilm10

Actieve deelnemer
3 jan 2015
142
66
Roda is inderdaad het compressor merk van van cranebroek. Wist niet dat ze nog andere dingen onder dit merk hadden uitgebracht. Heb deze machines nog nooit bij van cranebroek zien staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: houtdraaierke65

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Rema is een goedkope (volgens mij Poolse) Scheppach HM2 kloon. Moeten ook aanbouwdelen voor zijn al zijn die heel schaars, frees en zaag in eder geval als ik het mij goed herinner. Het zou me verbazen als je hier nog reserve onderdelen voor gaat vinden. Leuk als hij het doet maar anders meer een hobby project dan een handig kwalitatief ding.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.