Reliëfsnijden en chipcarving Eekhoorn

Magda

Actieve deelnemer
23 dec 2020
61
102
Lelystad
Nou ik heb ook weer een leuk werkstuk bedacht. Zag een leuk beeld in de kast staan en die probeer ik nu in het hout te zetten. Reliëfsnijden is niet mijn sterkste kan. Ik weet en zie wat ik moet doen maar zodra ik het hout zie klap ik dicht. Maar met kleine stapjes ga ik vooruit 20210801_192950.jpg20210823_123244.jpg20210821_161249.jpg20210822_134325.jpg
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
900
760
Nootdorp
Als ik vastloop met houtbewerking, dan laat ik het een paar dagen liggen en ga dan weer verder. Dit helpt bijna altijd, blijkbaar hebben hersenen af en toe een beetje afstand nodig. Maar om eerlijk te zijn, ik vind het wel goed gaan. Ben benieuwd naar de volgende foto's.
 
  • Leuk
Waarderingen: Magda

Magda

Actieve deelnemer
23 dec 2020
61
102
Lelystad
Weer een stapje verder. Nu het lichaampje netjes glad op schuren en kijken hoe ik hem het mooist in de lak kan krijgen. Wil hem bruin/rood maken en de staart een tint lichter en de achtergrond gewoon blank houden zodat hij er mooi gaat uitspringen.20210825_193206.jpg
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
846
Oss
Hij is best goed geslaagd Magda! (y)
Om toch iets te mekkeren te hebben, de staart vind ik wat minder..:p
 
  • Geweldig
Waarderingen: Magda

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Hij is prima gelukt. Dit lijkt mij een stijl waar nog veel in te ontdekken valt. Ten eerste moet je een 3D beeld in 2D weten te vangen en daar toch weer wat diepte in aanbrengen. En dan ook nog de combinatie met het snijden van die patronen.
Dat lijkt mij een leuk pad om te bewandelen en waar je je zelf steeds in kunt verbeteren. En voor de eerste uitvoering is deze al erg goed gelukt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Magda

Magda

Actieve deelnemer
23 dec 2020
61
102
Lelystad
Hij is prima gelukt. Dit lijkt mij een stijl waar nog veel in te ontdekken valt. Ten eerste moet je een 3D beeld in 2D weten te vangen en daar toch weer wat diepte in aanbrengen. En dan ook nog de combinatie met het snijden van die patronen.
Dat lijkt mij een leuk pad om te bewandelen en waar je je zelf steeds in kunt verbeteren. En voor de eerste uitvoering is deze al erg goed gelukt.
Dit is inderdaad wel iets wat ik verder wil gaan ontwikkelen. Vond het erg leuk om te doen. En ik denk dat dit ook meer is voor de Nederlander dan het traditionele chipcarving die je vaak in de richting van Rusland is. Daar is het gewoon nog een schoolvak.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.