Reglement marktplein

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.055
62
Reglement voor het marktplein.

  • Het is forumleden, als zij ambachtelijk hout bewerken (uiteraard) toegestaan om te schrijven over de eigen producten, methodieken en om in het onderschrift een verwijzing naar hun eigen website op te nemen.

  • Voor forumleden met handelsactiviteiten is dat alleen toegestaan als daarmee een specifieke vraag beantwoord wordt.

  • Op het forum "marktplein" mogen producten aangeboden worden die aan hout en houtbewerken gerelateerd zijn. De aanbieder is in principe geen
    handelsorganisatie.

  • De advertenties zijn volledig en niet een verwijzing naar een andere site. Met als enige uitzondering dat de Tips topics waar de topic starter niet de verkopende partij is, wel alleen een link naar een site mogen hebben. Maar het liefst zo duidelijk mogelijk.

  • Het is geen probleem dat mensen alleen maar lid worden om zaken op ons marktplein aan te bieden, als de aanbieding past in ons concept.

  • Richtprijs verplicht of start bod bij bieden. De enigste 3 uitzonderingen op deze regel zijn gezocht en tip en gratis.

  • Dat de verkoper verplicht is om (verkocht) aan het verkoop topic toe te voegen indien het product verkocht is en dat hij op slot kan,

  • Tevens is de topic starter verplicht om een TAG toe te voegen aan de titel indien hij wat aanbied, verkoopt of zoekt. Dit zorgt er voor dat het duidelijker wordt voor iedereen.

  • De avatar en forum nickname mogen geen reclame bevatten of verwijzen naar merknamen.

  • U bent een bedrijf en u wilt een advertentie plaatsen. Zie dan het reglement van het commerciële marktplein.

  • Prijs discussies doen we via pb en niet in een topic. Berichten hier over worden gelijk verwijderd.

Mocht een forumlid denken dat iemand in overtreding is, dan wordt daar op
het forum niet over gepost, maar een mailtje naar de beheerder gestuurd!

Mocht een forumlid zich onheus bejegend voelen, of vragen hebben over
postings etc. dan ook heel graag een mailtje naar de beheerder.

Er is een commissie die regelmatig toetst en overleg heeft of de code niet
te veel overschreden wordt. Mocht dat wel het geval zijn dan krijgt de
poster een persoonlijk verzoek zijn postings te corrigeren. Bij herhaling is
uiteindelijk de zwaarste maatregel, verwijdering van het forum.

Tevens is dit de normale regels zoals iedereen bekend is alleen zijn er kleine updates aan toe gevoegd zoals de tag en verkocht in de titel.

Vul zo goed mogelijk de advertentie in met de volgende gegevens,

Richtprijs/startbod
Waar op te halen
Korte of uitgebreide beschrijving
Type van machine
Merk
Foto's van het product zelf niet een advertentie foto
Conditie: Gebruikt/nieuw/weinig gebruikt.

Staat dat er niet in dan zal ik een berichtje plaatsen met het verzoek dit aan te passen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jan.

ako

Nieuw lid
22 sep 2015
15
0
Beste Jan,

Ik heb een advertentie geplaatst genaamd Opruiming.
Snelle reacties die heb ik allemaal beantwoord,
Bij het zoeken naar een manier om de advertentie te sluiten is hij verdwenen.
Ik kan de mensen nog wel bereiken via mijn account conversations.

Moet ik nu nog iets doen?

Groet van Antonia
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.778
932
Leeuwarden
Beste Jan,

Ik heb een advertentie geplaatst genaamd Opruiming.
Snelle reacties die heb ik allemaal beantwoord,
Bij het zoeken naar een manier om de advertentie te sluiten is hij verdwenen.
Ik kan de mensen nog wel bereiken via mijn account conversations.

Moet ik nu nog iets doen?

Groet van Antonia
Op een of ander manier moet er toestemming worden gegeven om het topic te plaatsen. Dat heb ik nu gedaan en is alles weer zichtbaar. We hebben geen verklaring waarom deze functie af en toe in werking treedt. Succes met de handel!

Moderator, Fons
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.058
2.584
Het is me nog steeds niet duidelijk. Als ik er bijvoorbeeld zaag zet, als dat het onderwerp is, dan zegt de computer no.
 

ako

Nieuw lid
22 sep 2015
15
0
Op een of ander manier moet er toestemming worden gegeven om het topic te plaatsen. Dat heb ik nu gedaan en is alles weer zichtbaar. We hebben geen verklaring waarom deze functie af en toe in werking treedt. Succes met de handel!

Moderator, Fons
Dag Fons, en hoe kan ik het nu afsluiten, want in de tussentijd is alles verkocht, het ging snel,
Groet van Antonia
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
Het is me nog steeds niet duidelijk. Als ik er bijvoorbeeld zaag zet, als dat het onderwerp is, dan zegt de computer no.
Als je een "tag" wil plaatsen, dan vul je een woord in. Bijvoorbeeld "zaag" en sluit je af met een komma. Dan pas word de tag goed.
Je kan dan eventueel meerdere tags plaatsen, maar steeds afsluiten met een komma.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.058
2.584
Alleen een komma er achter dus. Het onderwerp hoeft niet tussen aanhalingstekens?
 

Pablo's Casita

Nieuw lid
12 mei 2019
19
9
Amsterdam
Vraagje: klopt het dat mijn eerste post (op marktplein) gecontroleerd moet worden alvorens deze openbaar wordt gemaakt?
 
Laatst bewerkt:

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
547
94
Stiens
Dag,

Ik wil één lade-systeem voor een keuken verkopen. Bijv. te gebruiken door iemand die een opbergkast in een bijkeuken plaatst of eventueel om in een bestaande keuken te plaatsen (heb ik ook gedaan).

Het gaat om 'BLUM Intivo Tandembox antaro ladeset'. Is dat toegestaan?

André
 

ako

Nieuw lid
22 sep 2015
15
0
De festool invalzaag is verkocht.
Ik kan zelf geen wijziging meer aanbrengen in de advertentie, graag de advertentie sluiten.
Vriendelijke groet, Ako
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.120
1.942
Klein-Brabant, Vlaanderen
De festool invalzaag is verkocht.
Ik kan zelf geen wijziging meer aanbrengen in de advertentie, graag de advertentie sluiten.
Vriendelijke groet, Ako
denk dat de advertentie automatisch gesloten wordt, wanneer je in een laatste bericht 'verkocht' plaatst
antwoorden op het draadje ivm het reglement, is een noodoplossing
 

ako

Nieuw lid
22 sep 2015
15
0
Bedankt voor je reactie. Helemaal begrijp ik dat niet want ik wilde juist verkocht erin zetten, het stond er nog niet in. Heb jij het nu gesloten?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.