Record Power GX2600 afzuiger.

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.629
843
Emst
Mijn afzuiger begon opeens enorm te ratelen, open gemaakt en gezien dat de schoepen aanlopen.
De schoepen zijn van kunststof, ik wil er een klein stukje afhalen, zodat ze niet meer aanlopen.
Is dat een goed plan of een fout plan?

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.323
3.134
Ik neem aan dat die schoepen niet gegroeid zijn, toen je even niet oplette. Dus ik zou op zoek gaan naar de oorzaak van je probleem en dat dan oplossen. Bijvoorbeeld borgboutje losgelopen, waardoor de waaier naar voren kon schuiven op de as.

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.629
843
Emst
Daar had ik nog niet aan gedacht, dat de propeller zou kunnen zakken.
Ga morgen naar kijken.
Dan blijft hij ook in balans.

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
599
117
Stiens
In het verlengde van wat al werd opgemerkt . . . Als je de schoepen gaat aanpassen, creëer je (nieuwe) onbalans omdat het vast niet lukt om van elke schoep evenveel af te halen.

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.629
843
Emst
Oorzaak gevonden, het bevestigingsboutje was er helemaal uit, maar wel aanwezig.
Met het lostrillen is de schroefdraad beschadigt, daar moet dus nog wat aan gebeuren.

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.629
843
Emst
Schroefdraad met een m6 tap gezuiverd en het inbusboutje had ik in de juiste maat en lengte nog.
Bijna klaar met in elkaar zetten, heb al proef gedraaid en dat ging goed.

• Leuk
Waarderingen: workingwithwood

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.