Record Power CGV336-4 CamVac afstandsbediening

IanIan

Nieuw lid
16 nov 2024
2
1
Noordwijk (Gn)
Ik heb deze week de Record Power CGV336-4 CamVac gekocht die ik op de zolder boven mijn werkplaats wil plaatsen. Uiteraard wil ik niet steeds de zoldertrap op om de machine aan te zetten, dus zoek ik naar een oplossing met een afstandsbediening. In zijn meest simpele vorm verbind ik een schakelaar in mijn werkplaats met een wcd op zolder waarin ik de stekker van de CamVac steek, en zet ik de beide schakelaars van de motoren op de CamVac permanent in de stand ON. Ik wil de CamVac echter ook gebruiken voor een een paar handmachines waarbij slechts één van de beide motoren ingeschakeld hoeft te zijn. Heeft iemand een idee hoe ik dat via afstandsbediening zou kunnen regelen? Voor de goede orde: ik ben een leek op het gebied van elektriciteit en elektronica.

Record Power CGV336-4 CamVac​

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.088
2.245
Klein-Brabant, Vlaanderen
welkom op dit forum !

ik vermoed dat er slechts 1 draad naar de camvac gaat, die beide schakelaars voedt
wens je de schakelaars apart te voeden, dan dien je die vanop afstand ook apart te kunnen voeden
het zal hem dus in de camvac dienen te gebeuren

IanIan

Nieuw lid
16 nov 2024
2
1
Noordwijk (Gn)
Dank ZotVanHout en Tomasz, Ik heb ondertussen beide motoren even losgekoppeld van het deksel en gezien dat, zoals te verwachten was, de voeding is doorgelust van de eerst naar de tweede motor. Ik heb nu een aparte voeding gemaakt voor de tweede motor waarvan ik de stekker op zolder in een tweede wcd op zolder steek, ook weer achter een schakelaar in mijn werkplaats. Werkt perfect.
Nogmaals dank.

• Leuk
Waarderingen: thomasz

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.