Record Power BS400 op Marktplaats

Grant837

Actieve deelnemer
31 mrt 2019
164
48
Eindhoven
Maar het kost 1cm x 0.6cm meer ruimte!

Realistisch gezien had ik moeten zeggen dat ik een hogere kwaliteit wil, bijv. Sabre350 of misschien Laguna 14BS.

Dat gezegd hebbende, zie ik vandaag dat Record Power in het VK alle prijzen als TBA heeft, met andere woorden, de prijs wordt bepaald wanneer deze wordt verkocht. Dit betekent alleen maar hogere prijzen in de toekomst.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Waarom is die sabre van betere kwaliteit in jouw ogen? Ik heb de bs400 al een paar jaar jn gebruik.
Ik zie niet zo dat hij beter is, maar zie meer als bij een auto, wat extra accessoires :cool:
Ik heb de BS400 nu een jaar of 5 en hij doet wat hij moet doen en dat is zagen naar wens.
 
Laatst bewerkt:

Grant837

Actieve deelnemer
31 mrt 2019
164
48
Eindhoven
Waarom is die sabre van betere kwaliteit in jouw ogen? Ik heb de bs400 al een paar jaar jn gebruik.

Bedankt voor de vraag.

Ik kan alleen maar afgaan op wat ik via internet leer, en het lijkt erop dat de bladgeleiders beter zijn, de ondersteunende kolom (rug) zwaarder is gebouwd en ik het hogere fenceleuk vind.

Uit ervaring, denk je daar anders over?

Zoals ik in een andere post al zei, wil ik hout opnieuw zagen, en dus is het erg belangrijk dat de zaag plat en recht snijdt.

Ook is de Sabre 25kilos lichter, en in mijn kleine winkel zal ik hem moeten verplaatsen. dus misschien maakt dat een verschil, maar ik ben er niet zo zeker van.

Een vraag voor u: is de T-Track (Miter Track) 19mm (US en algemene industriestandaard, of de smallere Europese track? Ik dacht dat dit belangrijk is als ik de verstek wil vervangen door een betere. Ik zal het willen gebruiken om nauwkeurige hoeken te snijden, vooral in de hoogte, op kleinere onderdelen voor mijn meubels.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.175
352
Etten-Leur
Voor precisie zaagwerk zou ik een lintzaag niet kunnen aanraden - ik gebruik hem om blokken te zagen voor draaiwerk. Misschien kan het wel maar mij ontbreekt de juiste ervaring daarmee. Voor technische verschillen zou ik bij Baptist te tade gaan.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Als je mooie verbindingen wil (bijvoorbeeld een hoek die netjes afsluit), zal je bij een lintzaag moeten nabewerken. Bijvoorbeeld op de futselplank. Een lintzaag geeft altijd een wat ruwe zaagsnede.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.