Reclame op mobile versie van het forum.

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Op mijn telefoon op het openingsscherm van het forum staat bij mij in het midden een kleine advertentie en onderin. Die scrollen met de tekst mee, die liggen niet over de tekst heen, dat is super hinderlijk. Ik ben wel ingelogd.

jaap
 

Mbeldman

Actieve deelnemer
10 jan 2018
101
55
Zwolle
Lijkt erger geworden laatste paar dagen. Kan wel heel goed, aan de hand van alle popups, zien bij welke webwinkels ik kerstinkopen heb gedaan..
 

Kees78

Actieve deelnemer
26 okt 2017
45
8
stichtse vecht
hallo,

Bij mij precies hetzelfde, uitermate hinderlijk. als ik de telefoon draai is het iets beter maar de lol is er wel af op een gegeven moment

Kees
 

Sandra Witteman

Actieve deelnemer
15 nov 2020
61
83
Terborg
Hoi Jaap,

Dat was zeker een hele redevoering 😊, kennelijk moest het er even uit.

Ik ben geen computermens. Ik snap wél dat er van alles achter de schermen gebeurd en nodig is om een forum zoals dit te laten draaien. Petje af voor jou, dat je dit allemaal doet.

Ik ben natuurlijk behoorlijk nieuw hier op het forum, dus ik moet nog wennen aan hoe alles werkt. Ik doe alles op mijn mobiel en in mijn beleving kom ik veel reclame tegen tussen de antwoorden van de leden. In het algemeen scroll ik daar redelijk makkelijk overheen, waarbij ik gemerkt heb dat ik soms ook over antwoorden van leden heen scroll. De reclame maakt het voor mij lastig de juiste berichten wel te lezen, maar ik weet dat dit een mankement is van mezelf, ik heb wel meer moeite met situaties die voor de gemiddelde mens geen problemen opleveren.

Maar ik heb wel nog even een foto toegevoegd van het probleem waaraan ik refereerde in mijn vorige bericht. Dat is een reclame die dwars over mijn scherm komt te staan en waar ik een paar regels boven en onder kan lezen. Je ziet op de foto dat dit ook gebeurde bij het lezen van jouw antwoord. Dat is gewoon geen doen. Ik weet niet of je er iets aan kunt doen, het enige wat ik kan doen is melden dat dit bij mij voorkomt.

Heel veel succes en plezier met het reilen en zeilen van dit zeer informatieve forum!

Warme groet,
Sandra

PS Ik heb je als het goed is een privé bericht gedaan met als onderwerp spoonswap, geen idee of die is aangekomen, vandaar dat ik het hier even noem.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20201223-125331_Ecosia.jpg
    Screenshot_20201223-125331_Ecosia.jpg
    729,1 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:

Sandra Witteman

Actieve deelnemer
15 nov 2020
61
83
Terborg
Ik zit nog even te kijken en misschien heb je er iets aan. Tot gisteren had ik, op mijn mobiel allemaal, bovenaan een nieuwe pagina die ik opende, een beeldschermvullende advertentie, waardoor ik eerst naar beneden moest scrollen en dan pas het bericht te zien kreeg waar het mij eigenlijk om ging. Die advertentie bleef gewoon bovenaan de pagina staan en met het scrollen verdween die uit beeld.

Als ik nu naar een nieuwe pagina ga zie ik die grote advertentie niet meer, maar krijg ik vrijwel direct die advertentie die middenin beeld blijft staan en waar de rest van de pagina onderdoor scrolt.

Wellicht draagt deze info bij aan het vinden van een oplossing.
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.762
980
Omgeving Eindhoven
Op mijn telefoon op het openingsscherm van het forum staat bij mij in het midden een kleine advertentie en onderin. Die scrollen met de tekst mee, die liggen niet over de tekst heen, dat is super hinderlijk. Ik ben wel ingelogd.
Als ik op het hoofdscherm zit, of in een subforum (dus de lijst van topics, nog niet in een topic), blijft de advertentie bovenin het scherm of is de advertentie die verschijnt weg te schuiven door wat te klooien met scrollen. Dat lijkt op wat jij omschrijft en daar is mee te leven (vind ik persoonlijk tenminste)
Zodra ik in een topic kom, blijft deze midden in beeld staan zoals door de voorgangers hier al is aangegeven met screenshots. Dan is het forum dus niet meer mobiel te gebruiken. Heb dus nu de laptop er maar weer bijgepakt om dit bericht te typen...
Ik keek op de iPhone en was zoals altijd ingelogd. Toen ik op mijn werk-telefoon keek hoe het daar was, leek ik eerst weinig reclame te zien en dacht ik dat het aan instellingen lag of ad random werd getoond, tot ik in een topic kwam en dit dus zo kon reproduceren...
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

TUNE4IT

Actieve deelnemer
14 jun 2017
232
32
Ik wil even als tip geven dat als je via je telefoon de site bezoekt een je de vervelende reclame over alle tekst heb krijgt dan kan je in de opties van je telefoon aangeven dat je de desktop site wil gebruiken. Dan klopt wel alles weer (bij mij dan)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.