Rammelaar

Gavjow

Actieve deelnemer
9 dec 2019
25
1
35
Mijn allereerste hout draai werkstukje op de voet aangedreven draaibank. Voor mijn zoontje een rammelaar gemaakt.
Tamme kastanje, afwerking met plantaardige olie.
EA656682-F3DC-4386-BFFA-9FCFE322D2D3.jpegIk heb er een hoop van geleerd. Met een paar kleine schoonheidsfoutjes maar daar kan ik mee leven.
 

Gavjow

Actieve deelnemer
9 dec 2019
25
1
35
Leuk ding! En je weet het: practice makes perfect;). Je zult zien: de volgende zal mooier zijn.
Helemaal mee eens. Je moet eerst je gereedschap goed leren kennen en erna ga je anticiperen op wat je ervaart. Volgend model rammelaar wat ik ga maken moet ik een keer of 6 gaan maken i.v.m. Wat geboorten in de komende tijd. Een Captive ring tool ga ik denk ik ook maar aanschaffen. Heb nu alles vanuit de zijkanten uitgestoken met een afsteekbeitel. Veel schuurwerk aan de binnenkant van de ringen gehad. Een slijpmachine ben ik nu ook naar aan het kijken, een CBN wiel komt er sowieso op, alleen nog niet uit of het hoog of laag toeren moet worden.
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.016
359
Alphen aan den Rijn
Mooi gemaakt , aan dat soort dingen heb ik me nog niet gewaagd .
De techniek heb je een beetje onder de knie , de volgende word alleen maar mooier .
CBN wielen gebruik ik op een laag toeren slijpmachine , als het te warm word kan een CBN wiel ook vervormen .

Groeten Willem
 

Henk de Rijk

Actieve deelnemer
31 mei 2019
168
128
Nieuwkoop
Met tweezijdig tape een stukje schuurpapier op het werkstuk plakken dan kan je makkelijk de ringen aan de binnenkantschuren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.