Ramia

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
667
104
Sterksel
Heeft iemand ervaring met de betere Ramia werkbanken? Ze hebben weer een zomer actie waardoor ze toch er weer interessant goedkoper zijn dan een Sjoberg elite. In Arnhem hebben ze een duidelijke voorkeur voor Sjoberg maar het prijsverschil is nu groot.

Maar ja, nergens te bekijken.

 

PDR87

Nieuw lid
28 okt 2023
18
7
Vlaanderen
Ik heb de 'gok' gewaagd en ben heel tevreden van mijn 'monster 1700'. Heel stabiel, heel zwaar, mooi hout (europees beuken). Heb er een beuken schap in gelegd vanonder, en heb heel wat opslag eronder. De bankschroeven zijn niet van de allerbeste kwaliteit, de frontvise trekt een beetje scheef als je aan 1 kant klemt. Dat is bij de Sjobergs niet zo, vermoed ik. Maar wel nooit last mee gehad. Ik heb vorige herfst gekocht bij meyer in Duitsland.
Voorzie zeker een paar uur om op te bouwen. Vereist wel de nodige zorg en ruimte errond.
 
  • Leuk
Waarderingen: twdi

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.961
2.720
Gaanderen
Ik heb er vroeger enkele van verkocht nadat Nooitgedagt gestopt was met produceren. Er zijn lichte modellen die zijn matig. Toen waren die lichte modellen 200-300 euro. Maar alle waar naar zijn geld. De andere vond ik toen prima werkbanken. Die waren toen vanaf een 1000 euro. Ik geloof niet dat er veel verschil zit in de kwaliteit hout tussen deze twee merken.
 
  • Leuk
Waarderingen: twdi

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
667
104
Sterksel
Ik heb de 'gok' gewaagd en ben heel tevreden van mijn 'monster 1700'. Heel stabiel, heel zwaar, mooi hout (europees beuken). Heb er een beuken schap in gelegd vanonder, en heb heel wat opslag eronder. De bankschroeven zijn niet van de allerbeste kwaliteit, de frontvise trekt een beetje scheef als je aan 1 kant klemt. Dat is bij de Sjobergs niet zo, vermoed ik. Maar wel nooit last mee gehad. Ik heb vorige herfst gekocht bij meyer in Duitsland.
Voorzie zeker een paar uur om op te bouwen. Vereist wel de nodige zorg en ruimte errond.

Dus jij hebt deze: Joiner's bench Monster 1700 "COMBO" | RAMIA s.r.o. - Wooden workbenches and work tables ?

Klinkt niet verkeerd. Heb je de beuken schap er bij gekocht of heb je die zelf gemaakt?
 

PDR87

Nieuw lid
28 okt 2023
18
7
Vlaanderen

Deze hebben wij. Schap heb ik zelf gemaakt. Zet de dwarsliggers op de laagste stand, en maak een plank op maat. Vb uit beukenpaneel, of zaagoverschotten, of... Veel goedkoper dan de kastjes uit jouw link, die vaak uit multiplex-plaatmateriaal zijn (ook bij Sjoberg hoor!).
 

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
667
104
Sterksel

Deze hebben wij. Schap heb ik zelf gemaakt. Zet de dwarsliggers op de laagste stand, en maak een plank op maat. Vb uit beukenpaneel, of zaagoverschotten, of... Veel goedkoper dan de kastjes uit jouw link, die vaak uit multiplex-plaatmateriaal zijn (ook bij Sjoberg hoor!).

Ok vermoedde al dat je zoiets gedaan hebt.
Hij is nu wel een heel stuk goedkoper en zeker dan een Sjoberg Elite. Ik vind van deze wel het voordeel dat het een tussenmaat is. Zo groot is mijn garage niet :)
 
  • Leuk
Waarderingen: PDR87

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.