Raised flowerbed
(PS als iemand een betere titel heeft, laat het me even weten en dan verander ik het )
Ik heb jullie al mijn nieuwe schutting laten zien en dit is de andere kant van de schutting

DSC_0853 by mcluma, on Flickr
Inderdaad een rommeltje
Dus daar moest iets aan gedaan worden
De bedoeling is om langs de gehele lengte 2 bielzen op elkaar te leggen en tussen de schutting en de bielzen grond te storten en daar dan nieuwe beplanting in te zetten, het voordeel is dan ook dat mijn grind niet verdwijnt
Dus eerst wat grondwerk want de muur van bielzen moet wel waterpas zijn

DSC_0905 by mcluma, on Flickr

DSC_0906 by mcluma, on Flickr

DSC_0907 by mcluma, on Flickr
Hier de bielzen de net waren afgelevered en de gravelboards, deze gaan tegen de schutting om de grond druk te verminderen

DSC_0909 by mcluma, on Flickr
Hier gaan de palen de grond in (gewoon staal H profile) waar de bielzen in opgesloten worden. De stalen palen staan 60cm in de grond

DSC_0911 by mcluma, on Flickr
Soms moet je even kijken wat je aan het doen bent

DSC_0912 by mcluma, on Flickr
Je hebt altijd meer gereedschapnodig dan je denkt om een klus te klaren, helaas moest in elke top biels een kamer gemaakt worden om verlichting in aan te brengen

DSC_0913 by mcluma, on Flickr
Hier kan je zien dat de twee lagen er inzitten en opgesloten zitten tussen de stalen balken, die gaan geen kant meer op, de witte plekken is waar de verlichting komt

DSC_0914 by mcluma, on Flickr

DSC_0916 by mcluma, on Flickr
En hier ligt de top erop, een biels met een chamfer (45 graden afgezaagt om het wat minder massief en meer elegant te doen lijken

DSC_0919 by mcluma, on Flickr
Grond en planten erin (top moet nog in de verf gezet worden)

DSC_0922 by mcluma, on Flickr
En dit is waar het volgende project gebouwd gaat worden een binstore, een special plaats voor de vuilniscontainers (wij hebben er zes)

DSC_0924 by mcluma, on Flickr
Bedankt voor het kijken
Chris
(PS als iemand een betere titel heeft, laat het me even weten en dan verander ik het )
Ik heb jullie al mijn nieuwe schutting laten zien en dit is de andere kant van de schutting

DSC_0853 by mcluma, on Flickr
Inderdaad een rommeltje
Dus daar moest iets aan gedaan worden
De bedoeling is om langs de gehele lengte 2 bielzen op elkaar te leggen en tussen de schutting en de bielzen grond te storten en daar dan nieuwe beplanting in te zetten, het voordeel is dan ook dat mijn grind niet verdwijnt
Dus eerst wat grondwerk want de muur van bielzen moet wel waterpas zijn

DSC_0905 by mcluma, on Flickr

DSC_0906 by mcluma, on Flickr

DSC_0907 by mcluma, on Flickr
Hier de bielzen de net waren afgelevered en de gravelboards, deze gaan tegen de schutting om de grond druk te verminderen

DSC_0909 by mcluma, on Flickr
Hier gaan de palen de grond in (gewoon staal H profile) waar de bielzen in opgesloten worden. De stalen palen staan 60cm in de grond

DSC_0911 by mcluma, on Flickr
Soms moet je even kijken wat je aan het doen bent

DSC_0912 by mcluma, on Flickr
Je hebt altijd meer gereedschapnodig dan je denkt om een klus te klaren, helaas moest in elke top biels een kamer gemaakt worden om verlichting in aan te brengen

DSC_0913 by mcluma, on Flickr
Hier kan je zien dat de twee lagen er inzitten en opgesloten zitten tussen de stalen balken, die gaan geen kant meer op, de witte plekken is waar de verlichting komt

DSC_0914 by mcluma, on Flickr

DSC_0916 by mcluma, on Flickr
En hier ligt de top erop, een biels met een chamfer (45 graden afgezaagt om het wat minder massief en meer elegant te doen lijken

DSC_0919 by mcluma, on Flickr
Grond en planten erin (top moet nog in de verf gezet worden)

DSC_0922 by mcluma, on Flickr
En dit is waar het volgende project gebouwd gaat worden een binstore, een special plaats voor de vuilniscontainers (wij hebben er zes)

DSC_0924 by mcluma, on Flickr
Bedankt voor het kijken
Chris