Onze vergeelde radiator in de woonkamer mocht wel een ombouw gebruiken, daarbij wilde ik daarmee meteen de lelijke verwarmingsbuizen in de hoek van de kamer wegwerken, dit wilde ik bereiken door de ombouw tot de muur door te trekken.
Na de nodige tekeningen begonnen met de ombouw van de bovenzijde:

Zoals jullie kunnen zien veel gebruik gemaakt van pocketholes, heerlijk werken met de Kreg K5.
Daarna middels pocketholes onbehandeld eiken geintegreerd (echt f*cking veel werk maar dat spreekt voor zich denk ik):

Gelijk de gelegenheid mijn nieuwe Bessey 60cm te gebruiken
..

img upload
Even getest of het een beetje paste:

img upload
Daarna de planken van de zijkant bevestigd met normale schroeven:

img upload
En klaar (op de zijkant na, die moet nog afgemaakt worden):

img upload
De ombouw is dus vurenhout wit afgelakt, met eiken onbehandeld geintegreerd, vind dat zelf een erg mooie look! Echter ben ik wel een beetje bang voor scheuren door de droogte van de warmte van de radiator, misschien hang ik nog van die vochtbakjes aan de radiator die ik dan water kan bijgeven door de sleufjes door.
wat vinden jullie ervan?
Na de nodige tekeningen begonnen met de ombouw van de bovenzijde:

Zoals jullie kunnen zien veel gebruik gemaakt van pocketholes, heerlijk werken met de Kreg K5.
Daarna middels pocketholes onbehandeld eiken geintegreerd (echt f*cking veel werk maar dat spreekt voor zich denk ik):

Gelijk de gelegenheid mijn nieuwe Bessey 60cm te gebruiken

img upload
Even getest of het een beetje paste:

img upload
Daarna de planken van de zijkant bevestigd met normale schroeven:

img upload
En klaar (op de zijkant na, die moet nog afgemaakt worden):

img upload
De ombouw is dus vurenhout wit afgelakt, met eiken onbehandeld geintegreerd, vind dat zelf een erg mooie look! Echter ben ik wel een beetje bang voor scheuren door de droogte van de warmte van de radiator, misschien hang ik nog van die vochtbakjes aan de radiator die ik dan water kan bijgeven door de sleufjes door.
wat vinden jullie ervan?
Laatst bewerkt: