Q Sanding flexibel steunschijf / excentrische schuurmachine

WZN

Nieuw lid
23 nov 2024
9
11
Bruinisse
Beste leden !

Afgelopen dinsdag ben ik vanuit mijn werk op de Autoprof beurs geweest, zoals bij iedere beurs behalve het netwerken hoort er ook een uitgebreid rondje erbij om nieuwe producten en technieken te verkennen.

Naast de standaard standhouders voor schade herstel en detailing (Mirka, 3M, Rupes etc) viel mij een klein stand op van het bedrijf Q Sanding, hun machines vielen goed in de hand en voelde prettig aan in draaiende toestand, naar wat mij het meeste opviel en zeker verbaasde is hun gepatenteerde flexibele steunschijf !

Voor zover ik het weet zijn zij de enige met een vergelijkbaar systeem (mochten er meer vergelijkbare producten zijn vermeld ze graag !)

Mijn vraag is, zijn er mensen die echte praktijk ervaring hebben met dit systeem ?
Wat is je mening erover ?

Ik ben namelijk in markt voor een nieuwe excentrische schuurmachine voor naast mijn instap model (DWE6423-QS)

Aangezien ik hobbymatig bezig ben met hout wil ik geen grote bedragen uitgeven aan een machine die ik niet dagelijk zal gebruiken.
Maar ik wil wel een goed resultaat behalen binnen een aanzienlijke tijd.

Alvast bedakt voor het delen van jullie ervaringen / meningen !

link naar een voorbeeld video:

Bijlagen

• Screenshot_20250206-221623_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20250206-221623_Samsung Internet.jpg
    35,7 KB · Weergaven: 4

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.027
3.278
Gaanderen
De machine waarmee ze hier schuren is er een op perslucht. Volgens mij is het een mirkamachine.
Als je een zachte tussenpad op een standaard machine zet bereik je volgens mij hetzelfde.
Als ik kleine rondingen schuur op mijn draaibank zet ik er ook wel eens een zachte pad tussen. Voor de rest ben ik altijd met de standaard schijf van festool toegekomen ( dat is wel een zachte)

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.