Pyrografie - Eekhoorn op lindehout!

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Ik zat even te googlen en kwam op je Youtube nog een hele verzameling tegen. Damn.. Dat is tof werk. Het lijkt meer op schilderwerk, waarbij de kwast is ingeruild voor een pyrografie-pen.
 
  • Leuk
Waarderingen: DaanAsten

DaanAsten

Nieuw lid
8 jul 2020
19
22
London
www.dpyro.nl
Fantastisch gedaan! Precies foto's in sepia. Teken je eerst over in potlood op het hout? Of gebruik je een techniek hiervoor? Bijvoorbeeld carbonpapier?
Ja, teken ik eerst met potlood dan branden. Bijvoorbeeld; dit is mijn volgende werk.
Ook gebruik de grid technique. Het is wel een oud technique maar hou ik van.
 

Bijlagen

  • 20200709_144758.jpg
    20200709_144758.jpg
    619,1 KB · Weergaven: 55
  • Leuk
Waarderingen: BossyRangs en meron

Jan71

Actieve deelnemer
6 jan 2017
271
176
West-Brabant
Dag Daan , leuk je hier op dit forum tegen te komen . Ik heb al heel wat uren kijkplezier achter de rug met jouw artistieke kunst te bewonderen evenals dat van Brenda Wilkie en Richy Coelho . Ik heb inmiddels ook een Razertip SK aangeschaft incl. de Vogelsnijders set 5 , zoals jij hebt aanbevolen in één van je video's . Ik zit nog in het leer proces :giggle:Ik heb tot nu toe nog niet het echte pyrografie werk gedaan , alleen een tekening op populier multiplex overgetrokken , dan de lijnen gebrand en daarna alles ingekleurd . Alles op klein formaat (A5) om gewend te raken aan de verschillende pen tips , juiste temperatuur en druk en snelheid van de pen .

Voor de andere forumleden : je moet hier eens kijken :
. Hier heeft Daan een zeer sprekend en goed gelijkend portret van onze koning gebrand . Let ook eens op hoe hij de stropdas gebrand heeft .

Daan , veel succes met het vinden van een nieuwe baan ! Of ben je intussen al geslaagd ?
 
  • Leuk
Waarderingen: DaanAsten

DaanAsten

Nieuw lid
8 jul 2020
19
22
London
www.dpyro.nl
Dag Daan , leuk je hier op dit forum tegen te komen . Ik heb al heel wat uren kijkplezier achter de rug met jouw artistieke kunst te bewonderen evenals dat van Brenda Wilkie en Richy Coelho . Ik heb inmiddels ook een Razertip SK aangeschaft incl. de Vogelsnijders set 5 , zoals jij hebt aanbevolen in één van je video's . Ik zit nog in het leer proces :giggle:Ik heb tot nu toe nog niet het echte pyrografie werk gedaan , alleen een tekening op populier multiplex overgetrokken , dan de lijnen gebrand en daarna alles ingekleurd . Alles op klein formaat (A5) om gewend te raken aan de verschillende pen tips , juiste temperatuur en druk en snelheid van de pen .

Voor de andere forumleden : je moet hier eens kijken :
. Hier heeft Daan een zeer sprekend en goed gelijkend portret van onze koning gebrand . Let ook eens op hoe hij de stropdas gebrand heeft .

Daan , veel succes met het vinden van een nieuwe baan ! Of ben je intussen al geslaagd ?
Dag Jan,

dank je wel voor het delen van mijn video.
do je ook branden op lindenhout? linden (basswood) is beste voor pyrografie werk.
Ik heb al een baan (in UK).
mvg
Daan
 

DaanAsten

Nieuw lid
8 jul 2020
19
22
London
www.dpyro.nl
Gaaaf om te zien en mooi voorbeeld!
Ik heb toevallig mijn Peter Child set gisteren uitgepakt., ben er nu mee bezig!
Peter Child heb ik ook.
Peter Child is goed maar, kabel van de pen is niet flexibel zoals Razertip. Ook minder mogenlijkheiden voor verschillende punten.
Ik heb mijn review naar het Peter Child gestroord. Ze vertelden me dat ze het in de toekomst gaat verbeteren.
Ik wil graag die nieuwe Razertip (P80) proberen.
 

Jan71

Actieve deelnemer
6 jan 2017
271
176
West-Brabant
@ Daan , ik gebruik nog geen lindehout . Ik heb het wel liggen maar dat zijn nog dikke planken van +/-3 cm dik .
Die moet ik nog dunner (laten) zagen . Nog een vraag aan jou : Ik kan niets branden met de Razertip in de stand 1tot 5 , de tip kan ik dan nog gewoon met mijn vingers vasthouden . Tot nu toe moet ik altijd branden in de stand 8 tot en met 10 op populier (poplar) . Dus altijd in het uiterste bereik . Is dit bij jouw Razertip ook zó ?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.