PVC kantband

RubenVerbeij

Nieuw lid
27 okt 2024
4
0
Hazersoude-dorp
Hallo,

Ik ben voor thuis een aantal kasten aan het maken van EGGER spaanplaat. Nu wil ik hier ook de EGGER kantband aan bevestigen. Het ding is alleen dat de kantband van PVC is en er geen smelt laag op zit.

Hebben jullie ideeën of ervaringen met het bevestigen van PVC kantband zonder een kantbandmachine?

Een kantbandmachine heb ik dus niet. Eventuele suggesties voor een hobbymatige machine (een betaalbare variant) sta ik zeker voor open.

Groeten,
Ruben

Bijlagen

• 3D dicht.png
    3D dicht.png
    40 KB · Weergaven: 2

Houtmoet

Actieve deelnemer
22 okt 2013
266
95
Ik heb er ervaring mee. En om het netjes te krijgen is erg bewerkelijk en lastig. Beste methode voor mij was met contactlijm uit een potje. De te beplakken delen even afplakken zodat er geen lijm op je melamine komt. Kantenband ook insmeren, en als het niet meer plakt aan elkaar plakken. Daarna het overtollige weg frezen met een kantenfrees. Hierbij loopt je lager/frees helemaal vol met pvc krullen. Tussendoor dus steeds schoonmaken. Ik deed ook weleens het grootste deel wegschaven met een handschaafje, en dan alleen het laatste restje frezen.
Festool heeft een kantenbandmachine, maar de beste tip die ik kan geven = zoek iemand in de buurt met een kantenbandmachine, maak vrienden en doe het daar even.

• Leuk
Waarderingen: RubenVerbeij en rinus

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.325
2.330
Klein-Brabant, Vlaanderen
Eventuele suggesties voor een hobbymatige machine (een betaalbare variant) sta ik zeker voor open.
voor eenmalig of sporadisch gebruik is (contact)lijm de enige oplossing
machinaal eindig je boven de 1.000 euro
felder, virutex, festool, . . .
tenzij je een 2dehands-machine op de kop tikt
of het bij een collega gelijmd krijgt
koop je de panelen op maat, dan kant een goed uitgeruste leverancier voor jou af
meerprijs weegt niet tegen de tijd en de moeite op die je er zelf in steekt

• Leuk
Waarderingen: RubenVerbeij

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.