PU lak, hoeveel lagen

Jasper1978

Nieuw lid
5 okt 2024
6
0
Leiden
Hallo,
ik wil mijn project in een transparante hoogglans PU lak aflakken. en daarna proberen tot een piano hoogglans uiterlijk te polijsten. hoeveel lage PU lak kan ik hier het beste voor aanbrengen zodat ik genoeg dikte heb om te kunnen polijsten?
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
5.000
1.002
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij (schuur en) polijst je niet om een hoogglans te krijgen. Je krijgt nooit meer glans dan met een niet-geschuurde laklaag. Volgens mij is polijsten alleen maar om een oppervlak dat geschuurd is (omdat de afwerklaag zelf niet 'strak' genoeg was) weer zo veel mogelijk terug naar hoogglans te krijgen. Voor echte hoogglans zou je denk ik beter, nadat het oppervlak (al dan niet met afwerking) helemaal strak gemaakt is, een (laatste) laklaag met spuitapparatuur aan kunnen brengen.

Maar ik geef mijn mening graag voor een betere.
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.671
797
Enschede
ingoogni.nl
Maar ik geef mijn mening graag voor een betere.
Heb ik niet.
Het geheel staat en valt met de opbouw van de lagen en de afname van de verdunning per laag, het steeds fijner schuren per laag en de lange droogtijd tussen de lagen. Als je de laatste laag foutloos aanbrengt (spuit) hoef je niets meer te doen, anders moet je heel fin schuren en met polijstpasta aan de gang.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.