Proxon

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.646
986
70
Veldhoven
Als je kwaliteit bedoelt: Ik heb een kleine metaaldraaibank van Proxxon (PD230) en de "dremel"
Een vriend had vroeger ook een draaibank (pd400) en de bouwkwaliteit en precisie is zeer goed.
De vvd bank is natuurlijk wel erg smal. (80)

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.241
2.299
Klein-Brabant, Vlaanderen
dank voor de link
altijd handig dat wie - niet jij - een vraag stelt, ons in staat stelt om info in de rand te overlopen
579 euro voor 80 mm breed en 40 mm dik !
tenzij de beschikbare ruimte écht beperkt is . . .
zou een brooddoos-type van makita en andere - mij onbebend wegens grotere beschikbare ruimte - niet meer kwaliteit-prijs-vriendelijker zijn ?

1736210008744.png

Laatst bewerkt:

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.241
2.299
Klein-Brabant, Vlaanderen
Heeft iemand ervaring met de Proxon Vlakbank en/of vandiktebank
dank zij de aanvulling door @thomasz beschouw ik die proxon-vvd op basis van de technische maximale bewerkingsmogelijkheden eerder als een apparaat om grote lucifers te maken
met alle respect voor wie die in bezit heeft
voor het fijne slijpwerk heb ik zelf een proxon als alternatief voor een dremel
kostte mij slechts rond de 100 euro
weinig geld, dus niet nodig om veel beslissingstijd aan te besteden
aan jou om de kwaliteit-prijs-vergelijking met andere luciferdoos-types (matchbox ?) te maken ;)

heb je een
heb je een link ?

Wat verwacht je ervan Nico. Ik heb er lang geleden enkele verkocht voor modelbouwwerk.
Wim,
Vanwege geen ruimte meer voor het grotere werk.
Ik zou het willen gebruiken voor segment werk en niet voor kozijnen en ander groot werk.
Ik heb wat arm problemen met handmatig schaven en dacht dus aan de Proxons. Mijn hoofd vraag is eigelijk kan het ook goed hardhout aan maar dan ook echt "hard" hout of loopt het daarop vast of zijn de beitels na 2x schaven bot.
Dus zoek ik iemand met gebruiks ervaring.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.890
3.223
Gaanderen
Wij verkochten ze met de opmerking voor lichte werkzaamheden en voor zacht hout. Wat er daadwerkelijk mee gedaan is, daar krijg je eigenlijk nooit een terugkoppeling van.
Is een vandikte schuurmachine geen idee.
Neem anders eens contact op met Rob Coenekoop van Hegner, die is ook de verkoper van PROXON.
Mijn ervaring met hem is dat je een eerlijk antwoord krijgt.

• Leuk
Waarderingen: Jan van den Broek

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.